Tuesday, June 28, 2011

Am I Pregnant?

Salam,

Hey buddies!

1 Bulan 7 Hari menjadi isteri kepada abang....jujurnya...saya masih terasa seperti baru semalam kami bernikah...masih terngiang - ngiang suara suami melafazkan akad nikah...masih terbayang - bayang wajah syahdu abah ketika saya peluk abah...masih terngiang - ngiang suara abah sampaikan pesan pada suami ketika kami baru bernikah "abah serahkan miza kat yus..jaga lah dia baik - baik" oh!sangat sedih! masih terasa penatnya menjadi pengantin!harus bekejar ke sana ke mari untuk selesaikan urusan...

dan hari ini..saya telah pun menjadi isteri abang yang sah..yang halal...apa yang boleh saya katakan...saya bahagia bersama dia...sangat - sangat!!dia melengkapkan kekurangan saya..dia memenuhi jiwa saya yang kosong..dia yang menjadi tempat untuk saya curahkan cinta dan kasih sayang....

dan..setelah lebih 1 bulan menjadi isteri beliau..rakan - rakan baik di pejabat atau rakan - rakan ketika sama - sama belajar dulu sudah bertanya soalan yang sama..

"dah mengandung ke?"

"dah ada isi ke?"

"eh!badan awak dah nampak macam berisi sikit..eh!your tummy nampak macam kedepan sikit la...are you pregnant?"

"bila nak mengandung?"

and macam - macam lagi jenis soalan yang bertubi - tubi ditanya pada saya....sedikit sebanyak...persoalan itu menganggu fikiran saya...ketenangan saya...dan saya sendiri bertanya pada diri saya...Am I Pregnant?

suami sendiri dengan yakin kata saya mengandung...minta saya buat Pregnancy Test..tapi............saya sendiri takut untuk mengharap...sebenarnya...hati kecil saya sangat - sangat berharap..rezeki kami untuk menimang cahaya mata bukti cinta pengikat hubungan kami ini dengan secepat yang boleh..jujurnya..kami tidak merancang walaupun pada mulanya kami bercadang untuk merancang..tapi atas nasihat doctor...kami batalkan rancangan itu....

suami semakin yakin apabila melihat perubahan pada diri saya..suami selalu cakap "abang rasa sayang mengandung ni...abang tengok sayang ni lain je...sensitif, kejap - kejap tak sihat"   tapi saya mesti jawab "eh..mana ada lah...tak pregnant....perubahan hormon je" bukan saya tidak suka kalau saya pregnant...tapi......saya takut untuk mengharap....harapan memang tinggi..tapi saya takut kalau saya buat pregnancy test..resultnya negative....kau tak kecewa?ku kecewa kalau macamtu! hahaha...

tapi...terdapat beberapa perubahan pada diri saya yang sebelum ini saya tak pernah alami....antaranya :

  1. Saya cepat sangat berpeluh...peluh yang bukan sikit - sikit...peluh yang banyak...panas sikit tak boleh...mesti teruk saya berpeluh..
  2. Badan allergic...allergic dengan peluh dan panas...nanti naik ruam - ruam gatal...
  3. Suhu badan tak stabil.kejap normal..kejap tinggi...
  4. Selalu rasa macam nak demam
  5. Badan selalu lesu...tak bermaya...rasa macam kerja buruh angkat batu bata bancuh simen..tapi hakikatnya kerja office dalam air cond yang maha sejuk dan duduk atas kerusi.....tapi penat sangat..balik kerja...letak kepala boleh terus tidur..
  6. Pening yang datang menyerang tiba - tiba...kadang - kadang tengah gelak - gelak dengan suami..tiba - tiba senyap dan pegang tangan suami cepat - cepat...takut nanti terlentang susah pulak..
  7. Sakit di perut di bahagian rahim...saya ada tanya dengan pegawai yang baru pregnant di office saya..beliau kata...kalau sakit die perut macam tanda mahu datang bulan..itu juga tanda pregnant...sakit sebab implantation..
  8. Asyik mahu pee sahaja!baru pee tiba - tiba rasa mau pee lagi!
  9. Selera makan masa baru - baru kahwin..sangat lah mendadak naik macam dinasour!kejap - kejap makan..kejap - kejap makan...sampai suami tegur..kenapa kuat sangat makan..hahaha
banyak lagi perubahan yang saya rasa pada diri saya..tapi sampai hari ini saya tidak yakin untuk lakukan Pregnancy Test..tapi suami sudah begitu yakin mengatakan saya pregnant...sampaikan dia kadang - kadang pegang perut dan cakap "baby..." dengan muka comel minta dicubit! bila suami mahu pulang ke kampung halaman meninggalkan saya..dia akan tunduk dan kiss perut saya....dan juga pesan "jaga baby baik - baik tau"
saya kadang - kadang mahu tergelak dengan perangai suami yang sangat cute ini!tapi saya yakin..ALLAH akan beri kami rezeki anak juga...cuma masa sahaja yang belum pasti....

kalau betul saya pregnant...alhamdulillah....tapi sekiranya saya belum terpilih untuk diberi rezeki itu...doakan saya ya kawan - kawan!

persoalan saya...Am I Pregnant?

kita tunggu next entry! (ada macam anti klimaks tak?) :)

7 gorgeous yang sedang berbicara!:

NorzunurAin said...

jeng... jeng... jeng... ^___^

NorzunurAin said...

miza.. ain dh jadi pengikut setia blog kamu.. coz sronok bc entry kamu...

Unknown said...

miza, mse miza nikah 2ngah peod kan?so, xmustahil miza lekat awal..
kte mula2 dulu cm 2gak..cepat letih.blik keje cnfirm nk tdo je trus.pstu kuat mkn.syik rase lapa je.tp memembe ofis ckp sb prubahan hrmon.so, biar jela..
smpai 1 mase, perut skit.cm nk period 2.kte mmg da rse cm ada isi.tp xsure..siap blh pegi erobik lg.
blik2, ngok ada kuar darah sket.implantation.tp buat upt tyme 2 masih samar2 lagik.after 2weeks buat balik, bru jelas..
miza tggu la lg 2mggu ke bru try buat upt.moga ad berita baikkkk!!

Unknown said...

miza,kte mula2 dlu cm 2gak..cpt letih.blik keje msti nk tdo je.pastu cpt lapa.asyik makan je.tp memembe ofis ckp myb prubahan hormon.so, biar jela.
smpai 1 mse 2, kte rse sakit perut cm nk period.mmg da rse cm ad isi, tp biar je.siap blh pegi erobik lgi.blik2, tgk ad kuar darah.
punya la risau.implantation 2la.tp tmye 2buat upt, mmg xnmpak lgi..still cnfuse pregg or x.
lpas 2weeks buat upt lg, bru nmpk jelas..
miza tggu la lgi smnggu 2ni..xpn tggu smpai period.
tpkan, org ckp biasanya insting suami ni kuat n tepat tau..
pepn, gd luck n moga ad berita gumbira utk miza n suami.=)

~myza~ said...

nur'ain : jeng jeng jeng..heheh...thanks ain..jadi pengikut setia blog picisan miza...thanks banyak2! :)

ida : yeke?tula..miza pun ade rasa sakit perut mcm nk period tu...beberapa kali jgk...ingat nak period..tp tak period2 jgk...hurmm...aminnnnn...harap2 ade berita baik untuk miza n suami..hehehe.....masa ida buat upt tu mmg tak nampak langsung or ade samar2 tapi ida tak perasan?

Unknown said...

aiiyooo..komen 2x plak..haha.fening suda.mula buat 2.samar2 sgt.nk kene telek betul2 baru nmpak mcm ad garisan 2.tp 2pn xsure.xbrani nk ckp ada or x.smpai naik juling nengok mende 2.hehe

NorzunurAin said...

miza klu kita wat UPT awl mmg tnda tuh Xnmpk sgt... juz samar2 jer... tp biasernyer alat UPT skrg dh boleh detect seawal 1 week cik P Xdtg menjengah... don't be scare miza... if miza wat UPT tuh awl & +ve skurg2nya miza ble lebih bhati2 dlm melakukan ssuatu pkara...

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers