Thursday, August 11, 2011

~Tiga Kata Paling Bermakna~

 

Salam,

Hai peeps!

"Wo ai ni...I love you...Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna...Tapi jarangnya didengar...

Naan unnai kathalikaraen...Saranghaeyo....Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh....Tapi jarangnya disebut"

Tiga kata paling bermakna...tapi jarangnya didengar....dan juga tiga kata paling menyentuh...tapi jarangnya disebut....ya!rata - rata orang kita...sangat sukar meluahkan rasa...mungkin ego barangkali....tapi ketahuilah...rasa yang diluahkan itu mungkin bisa merubah hati seseorang...dan juga mungkin merawat luka dihati seseorang...menggembirakan seluruh kehidupan seseorang....

kadang - kadang kita takut untuk meluahkan rasa cinta dan sayang pada pasangan kita...kenapa perlu takut?sedangkan kita juga tahu dia menyayangi dan mencintai kita...jangan mengharapkan pasangan kita tahu perasaan kita dengan sendiri tanpa kita mengucapkannya....kalau anda tanya pada saya...perlukah kita melafazkan TIGA KATA yang paling bermakna ini?jawapan saya...YA!!kita perlu meluahkan...melafazkannya dengan jelas pada pasangan kita...walaupun dia tahu perasaan kita..tapi tak salah kalau kita melafazkannya berulang kali...supaya pasangan kita tahu...bawah dia adalah satu - satunya insan dihati kita....

Tak semestinya TIGA KATA ini perlu diucap pada pasangan kekasih, suami isteri saja...tapi tak salah kalau kita ucapkan pada kedua ibu bapa...adik beradik...kadang - kadang kita senang mengucapkan sayang dan cinta pada kekasih...tapi susah untuk luahkan sayang dan cinta pada ibu bapa dan adik beradik....

saya sendiri selalu ucapkan cinta dan sayang pada abah dan mama...kalau mereka membantu saya menyelesaikan sesuatu perkara..atau memberi sesuatu pada saya...saya pasti akan cakap "thanks abah/mama!! I Love You lahhhh!!" see..tak susah kan?

kita jangan terlalu ego untuk mengucapkan TIGA KATA ini...dan juga jangan terlalu ego untuk menerima TIGA KATA ini....berilah hati kita ruang untuk merasa kasih sayang dari insan - insan yang kita sayang dan cinta...dan juga...berilah mereka ruang untuk menunjukkan cinta dan sayang mereka pada mereka...

Mungkin ada sesetengah pasangan yang tidak suka mengucapkannya...pada mereka....ucapan tidak penting...BIARLAH HATI YANG BERKATA - KATA! Eh!!Hello..hati memang boleh berkata - kata dik non oiii!tapi orang lain tak boleh dengar...tak boleh rasa...kalaupun mereka boleh dengar dan rasa...tapi mereka akan rasa ragu - ragu...betulkah kita sayang dan cintakan mereka??Sehebat mana pun kita..setinggi mana pun kedudukan kita...kehidupan kita akan sentiasa sunyi tanpa TIGA KATA ini....

Selalulah mengungkapkannya pada insan - insan yang kita sayang..sementara mereka masih ada dan masih mampu mendengar TIGA KATA yang indah itu...saya terbaca satu blog...seorang 'hawa' yang kehilangan 'adam' nya untuk selama-lamanya...seorang ibu muda yang kehilangan suami..setiap penulisannya didalam blog itu..saya hayati...saya cuba letakkan diri saya di tempat beliau...nyata...saya tidak setabah beliau...ketika saya cuba menyelami kehidupan beliau dengan cara meletakkan diri saya ditempat beliau ketika membaca...saya tidak mampu lagi untuk menahan air mata saya dari mengalir..saya menangis sesungguh - sungguhnya..tidak dapat ditahan - tahan...seolah-olah saya dapat merasa keperitan dan kerinduan yang ditanggung beliau...ketika itu..saya cepat - cepat keluarkan diri saya dari cuba menyelami cerita beliau...sungguh...saya tak mampu....benarlah kata abah..untuk menyelami sesuatu perkara..hayatilah dengan hati...kita akan lebih mengerti kehidupan seseorang....

Antara kata - kata si perindu ini yang memberi saya pengajaran ialah....

"huhu... insaf..sedih sebab saya tak sempat nak mintak ampun salah silap saya dengan dia..tapi, sebelum bersalinkan Kekwa, tu la last sy mintak maaf dgn dia...saya tak tahu dia akan pergi secepat ni..tak sempat nak kata apa2 pun..tak sempat nak ucap "i love u" pun..

kalian yang sudah berumahtangga,hargailah suami ye.. setiap hari cium tangan dia mintak maaf segala2nya.. salah faham sikit2 tu biasala, mcm lagu P. Ramlee tu,sedangkan lidah lagi tergigit, ini pula suami isteri kan.. jaga suami baik2, hari2 jangan malu2 ucap sayang, sbb saya dulu tak buat pun camtu, skang terasa nak ucap hari2.. tapi dia dah takde...

*terkilan*  "   ~  mawarnafastari

Sebak saya membacanya....mawarnafastari...semoga anda tabah menghadapinya...tiada kata - kata lain yang mampu saya beri pada anda...sesungguhnya..anda sangat tabah...menghadapi kehilangan seorang suami yang dicintai secepat itu...dengan dua puteri yang masih kecil dan usia yang masih muda...sungguh...kesabaran mu mengagumkan aku...moga ALLAH sentiasa memberi semangat dan kesabaran untuk mu....

Alhamdulillah...saya punya seorang suami yang sangat penyayang....saya dan suami dari zaman kami bercinta...bertunang dan berkahwin...TIGA KATA yang bermakna itu tak pernah lekang dari bibir kami....setiap kali nak letak telefon "I LOVE YOU"...."abang cinta sayang" dan saya akan balas "I LOVE YOU TOO"..."Sayang pun cintakan abang.." setiap hari..kalau kami berjumpa pun macam itu..setiap kali sebelum tidur...saya atau suami akan mengucapkannya...alhamdulillah..saya tidak pernah jemu untuk mengucapkannya..saya mahu dia tahu...dia lah yang saya sayang dan cintai...selain dari keluarga saya....saya mahu suami sentiasa tahu perasaan saya padanya...dan...saya tidak mahu kedekut untuk mengucapkannya selalu..semoga ALLAH sentiasa pelihara cinta dan kasih sayang kami....insyaALLAH..hingga hujung nyawa..saya tidak akan pernah jemu mengucapkannya..

......kerana..saya tidak mahu menyesal tidak dapat mengucapkannya lagi satu hari nanti.........

Saat ini..sekiranya anda terbaca entry saya ini...cepat - cepat telefon/sms/email/mms kepada orang - orang yang anda sayang...tentang perasaan anda....

"Mungkinkah kerna kita dah terlalu selesa...Keintiman seolah semakin hambar
Dari gerak gaya....Hingga ke tutur kata.....Tak menggambarkan cinta

Katakan aku cinta....Aku cinta kamu....Walaupun kita saling
Sayang satu sama lain.....Tapi mengapa runsing meluahkan perasaan
Mungkin mereka tahu....Andainya hari esok....Kita tidak terpisah"

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers