Wednesday, January 4, 2012

Imbasan 2011

Salam,

Hey-ho Peeps,


Saya kan macam Chipsmore! Kejap ada kejap tak ada...heheh...Salam tahun baru 2012 buat anda semua...ya!It's 2012 already...time flies like blinking eyes je kan??rasa macam semalam baru sambut tahun 2011...rasa macam semalam baru sibuk - sibuk uruskan wedding sendiri...jalan ke hulu ke hilir dengan then-fiance-now-husband itu...tup tup..dah hampir 8 bulan kami bergelar suami isteri..sungguh...perjalanan yang sangat singkat rasanya...

Di sini...dalam catatan maya saya ini...ingin saya mengabadikan beberapa memori 2011 saya...sedikit imbasan secara general...



JANUARI

-  Masuk je bulan Januari...saya telah mula hunting for wedding stuffs...ke hulu ke hilir dengan tunang ketika itu...booking itu ini..beli itu ini...

FEBRUARI

-  Bulan Februari...tempah baju nikah dekat nyonya di Semua House...jahitan yang kemas...cantik juga...

MAC

-  Bulan Mac..masa ini saya tengah rajin pangkah - pangkah kalendar...kira hari...buat budgeting...masih ke hulu ke hilir mencari apa yang belum cukup..apa yang tak ada...bila ingat kembali..rasa macam...WOW!!macam superwoman...pergi sana sini uruskan semuanya sendiri bersama tunang ketika itu...

APRIL

-  Bulan April..dup dap dup dap...makin dekat...makin tak keruan rasa..tapi di hati berbunga bahagia sekali...ye lah...bakal mengakhiri sebuah hubungan cinta dengan satu ikatan yang sah dalam Islam...bulan April baru kelam kabut tempah baju...heheh..

MAY

-  Bulan May...jeng jeng jeng...bulan ini cukup bermakna...tarikh keramat 21 May 2011..9.34 pagi...dengan sekali lafaz...saya telah sah menjadi isteri abang....perasaan pada waktu itu...sebak,sayu, gembira semua bercampur baur...bahagia mengelilingi segenap ruang kehidupan...28 May 2011 pula majlis bertandang ke sebelah suami....then 30 May 2011 pula hari jadi saya yang ke 23 tahun....first birthday bergelar isteri..Alhamdulillah..terima kasih Ya ALLAH...

JUNE

-   Sebulan bergelar suami isteri...macam - macam yang saya belajar tentang dia...satu pengalaman baru dalam hidup...segala - galanya berubah...cara hidup..saya akui..perkongsian dua jiwa itu membahagiakan...

JULAI

-   Bulan Julai...rupa - rupanya..bulan ini..kami kehilangan 'dia'...si kecil yang tidak sempat membesar didalam rahim saya.... ;(   perkara ini baru saya ketahui...

OGOS

-  Bulan kelahiran suami tercinta....I LOVE YOU SO MUCH ABANG!!!Bulan Ramadhan pertama sebagai Isteri...bulan puasa..sebulan saya berulang alik tiap - tiap minggu dari KL - Sabak Bernam...semata - mata untuk bersama - sama puasa dengan suami...kami kan PJJ lepas kahwin...jadi bila cuti sahaja..saya pasti akan balik rumah mertua...

SEPTEMBER 

-  Bulan Syawal pertama sebagai Isteri...ya Rabb...sungguh...aku terlalu bahagia bersama dia suamiku....

OKTOBER

-  Genap 5 bulan usia perkahwinan...setiap hari kami lalui dengan penuh rasa cinta di hati kami...

NOVEMBER

-  Suami pulang ke KL dan menetap bersama saya di rumah kami....waktu ini adalah waktu yang paling lama saya berdua sahaja bersama suami di rumah sendiri....

DISEMBER

-  Bulan ini juga sama...saya gunakan sepenuh masa yang ada untuk melayan suami saya...untuk bermanja dengan suami tercinta...untuk berkongsi segala rasa...


dan....sekarang....2012 sudah menjelma...saya tidak mahu meletakkan azam yang terlalu tinggi....yang saya mahu...untuk perbaiki segala kekurangan diri..sebagai seorang Muslim...sebagai seorang Isteri..sebagai seorang anak dan menantu....sebagai ipar...segala - galanya...

Ya Allah..aku bersyukur pada-MU kerana memanjangkan usiaku...hingga ke hari ini...untuk memperbaiki segala kesilapan masa lalu ku...untuk menebus segala dosa - dosa ku...untuk membetulkan segala kekhilafanku di muka bumi ini ya Allah....

Ya Allah..titipkanlah rasa cinta dan bahagia diantara kami suami isteri..perkuatkanlah lagi ikatan cinta kami suami isteri....jadikanlah suami ku seorang suami yang dapat membimbingku ke jalan - MU Ya ALLAH...sesungguhnya ENGKAU telah mengurniakan sebaik - baik suami untuk diriku...sebagai bekal untuk Akhiratku nanti ya Rabbul Izzati....

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers