Thursday, December 18, 2008

memory

memory...
bile sebut je perkataan memory ke..kenangan ke...journey to remember ke..
mesti mcam2 bermain dlm pkran...
mcm yg aku tgh alami skang ni la..
huhuhu..
ni la die bile keje kerajaan ni...tak de mende lain nak wat..
tmbh keje cam aku ni..
bile ade bos ade la keje (tu pun kalo ade la..)
tak de bos takde la keje (tak tentu jgk..kdg2 wat2 ade keje)
bile takde keje ni..usually i'm going to flashback my past...
ape yg dah jadi dlm idup aku..sepanjang doploh tawun aku idup kat dunia ni...
(aku cakap cam dah 50 tawun je aku idup kan kan kan...hikhik)
seems like many things happened in my life throughout twenty years i'm breathing...
the bitter..the sweets..the sad..the happy..and all of this things that coloured my life..
hidup ni takkan indah bile kite tak menangis..hidup ni jgk tak bermakna bile kite tak ketawa..
sume bnd tu yang menceriakan kehidupan kite skrg ni...
the sweets things make me happy...n the bitter things make me realise that life not easy as i tot b4 dis..huhuh...
bermula dari zaman baby...(ape la yang aku ingat time ni)
yang aku tau..kecik2 dulu aku sangat la nakal...n suke sgt ngn iklan bedak carry junior..
hikhikhik...
pastu masuk tadika...dlm family aku time aku kecik2 dulu...very close wif my dad...
sikit2 abah..sikit2 abah...heheh..
pastu masuk skolah rendah..time skolah rendah ni pulak..ermm...mcm2 gak la kenangan..tp luckily i'm one of an 88's babies..yela..bile dah masuk year 90's ni cam tak besh je..
ngeh2...
pastu amik upsr...huhuhu...time tu skema abis la..mak aku cikgu le katekan...
pastu time skolah rendah ni la zaman kegemilangan aku dlm academic..fuhh..superb jgk hotak aku ni time kecek2 dulu..yela..otak tak dicemari ngn anasir2 liar n jahat ni..
muwaaahahhahahaha....
pastu dpt pulak skolah menengah kat seksyen 2...
bile skolah menengah ni pulak..aku dapat aliran arab...
hahahah...
3 tawun aku blajar arab...
ermm..blh la skit2..
paham la jgk ape org ckp..ngeh2..
pastu form 4 dapat pulak teknik bentong...kat sane aku jadi sangat la nakal..
time form 4 je la..form 5 dah jadi agak baik skit la...
pastu masuk la ke POLITEKNIK SABAK BERNAM...
ermm..kat situ la bermulanya kehidupan aku sebagai seorg siswi..
hahahah.kelaka pulak..tp itu la hakikatnye...
kat situ aku kenal ramai org...n kat situ jgk la aku kenal die...
yang skrg ni menjadi my special bestfriends ever..love him so much..
hikhikhik...

skrg ni pulak..aku dah beranjak ke alam pekerjaan..
rase cam..unbelievable...
huahuahua..
tak lame lagi..ke alam pertunangan..ke alam perkahwinan..
weeeee...best2...
(very the gatal pulak la aku ari ni...)
tapi inilah hakikat kehidupan yang harus kite tempuhi..
selagi nafas belum terhenti selagi itula kite kene menempuh hari2 yang akan datang dengan senyuman..
semoga hidup ini sentiasa disinari dengan kegembiraan dan kebahagiaan...

what ever happen today or tomorrow..
be ready..in what ever situation...

kadang2...bile aku kenang2 balik perjalanan idup aku ni..
ermm..perit gak...
sangat berliku...
tp alhamdulillah..ketabahan n kesabaran yang Allah kurniakan aku ni terlalu dalam
smpi ade yang pernah tny aku "ko ni sabar tahap ape eh??"
n si dia jugak pnh ckp "syg ni tabah sgt kan...dah macam2 abg wat kat syg pun..syg diam je..."
really??? (terperasaan kejap...)
ntah..actually aku cume berpegang pada kata2...
what u give is what u get...sesungguhnya setiap kesabaran itu ade ganjarannya...
walau betapa pahit pun ia...
kelak akan manis juga...
ketabahan mengajar aku erti kehidupan..
kesabaran mengajar aku erti kepayahan..
dan kedua2nya mendidik aku untuk menjadi seorg penanti yang setia.....

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers