Monday, August 8, 2011

Hebatnya Derita Merindu bila berjauhan!~

Salam,

Morning gorgeous!

Alhamdulillah...it's 8 Ramadhan 1432h already...time flies!rasa macam kejap saja dah masuk second week kita umat Islam menyambut Ramadhan Mubarak..rasa macam..ehhh!!kejapnya masa berlalu kan?

Alhamdulillah...puasa yang cukup indah pada saya..kerana dapat berpuasa sebagai seorang isteri...Subhanallah...nikmat itu terasa....tapi disebalik nikmat yang Allah beri...DIA selitkan sedikit ujian buat saya...dimana saya masih berjauhan dengan suami...Only Allah knows how I feel as a wife...and only those in the same situation or pernah melalui perpisahan jarak bersama suami saja yang tahu..bagaimana perasaan ini...

Eventhough we're seperated by few shots of distances...but our love remain stronger & forever...and its growth day by day...betapa susahnya berjauhan dengan suami..bukanlah bermakna manja sampai tidak boleh berjauhan dengan suami..tidak...cuma...ada ketika dan saat...rasa ingin terbang berada disisi suami....sebab itulah bila sekali sekala dapat berjumpa..rasa tak ingin berpisah langsung...sampaikan bila tengok suami bangun dari tempat duduk...terus tanya "abang nak pergi mana?"  "tak pergi mana..abang nak pergi toilet kejap lah" terus cakap "nak ikut!" HAHAHA...sampai suami pun naik takut..."betul ke isteri aku ni?"

but that's the fact!Sesiapa yang sudah berkahwin dan berjauhan dengan suami sementara menunggu salah seorang berpindah...dan juga sesiapa yang pernah melalui perkara ini ketika berkahwin di awal perkahwinan dulu..pasti mempunyai rasa yang sama....luaran saja nampak tabah ketika melambai - lambai suami yang mahu pulang...luaran saja nampak tabah bila pagi sebelum suami balik tu boleh gurau - gurau..main geletek - geletek..gelak macam nak pecah rumah...luaran saja nampak tabah bila siapkan beg pakaian dan baju suami yang mahu pulang...luaran saja nampak tabah bila tengok suami sedang bersiap - siap dengan handsome sambil dalam hati cakap "handsome pulak suami aku hari ini!"...luaran saja nampak tabah bila suami mula pakai minyak rambut ala - ala model iklan brylcream...tiba - tiba nampak suami handsome kalah Aaron Aziz! tiba - tiba rasa nak kurung suami tak nak bagi balik! hahahah

tapi.........hakikatnya...tatkala mencium tangan suami...hati mula sebak...tatkala suami cium pipi kanan...air mata mula bergenang...tatkala suami cium pipi kiri...air mata macam empangan nak pecah!dan....tatkala suami cium dahi....pejam mata rapat - rapat...dan...mulalah!babak air mata macam dalam drama tv petang - petang! dan bila suami peluk pula....terus peluk suami sampai suami sesak nafas...rasa macam tidak sanggup untuk bagi suami balik!macam kejam kan? Tapi itulah hakikatnya...hakikat yang sangat meruntun jiwa seorang isteri.....kalau yang tiada perasaan macam saya bila berjauhan dengan suami..tahniah!anda memang berhati batu!

Saya ketika mula - mula hendak berpisah jarak dengan suami masa lepas habis cuti kahwin hari itu....menangis - nangis!siap sedu - sedu!sampai suami susah hati nak tinggalkan saya...tapi sekarang tidak lagi!hahah...*okay..tipu!* sekarang lagi teruk!hati meronta - ronta nak jerit "tolonggggg!!jangan balik!!!" tapi cuma sangkut di kerongkong saja...itu yang terus pura  - pura berdehem tu!hahah..kadang - kadang suami keluar rumah sekali dengan saya yang mahu pergi kerja..bezanya..destinasi kami dan kereta berasingan...kami hanya sehaluan dari rumah masuk ke highway DUKE...sampai lepas Tol Batu...kami akan berpisah haluan....macam pagi tadi...lepas saja Tol..kami berpisah haluan..tapi sempat lagi berbye - bye dari dalam kereta...bagi flying kiss...berpesan - pesan...kalau orang tengok mesti orang kata suami saya gatal!dalam kereta sempat mengorat!HAHAHA...haippp!dia suami saya lah!

Bulan Ramadhan ini..suami tidak lagi dapat pulang jenguk saya tiap - tiap minggu..sebab suami teramat sibuk dengan tugasnya...jadi saya lah yang mengambil alih tempat suami..pulang menjenguk suami tiap - tiap minggu....heheh...eh!Hari Jumaat lepas...saya balik Sabak Bernam jumpa suami naik bas!tepuk tangan untuk diri sendiri!Abah hantar sampai pudu...naik motor saja...merempit!Abah tak ikut sampai atas...hantar saya dan terus pulang..abah cakap "pandai - pandailah beli tiket bas.." hahah...rasa macam student Politeknik Sultan Idris Shah kembali!

Pudu sudah cantik!Saya dapat bas jam 4.00 petang...suami tunggu di Sabak Bernam...oh ya!Kawan - kawan seperjuangan ku...tahukah anda bas Sabak Bernam sudah cantik?duduk dalam bas rasa macam duduk dalam flight tahu?! zaman kita dulu naik bas buruk saja...yang saya rasa macam nak tertanggal tingkap bila berjalan...dan rasa macam naik kuda bila langgar bonggol atau bumper!tapi sekarang tidak lagi...bas sudah sangat cantik...tidur pun lena..selesa!

-------------------------------------Lari Topik--------------------------------

Sesungguhnya rindu itulah yang mengikat kami...rindu itulah yang membuatkan kami saling lengkap melengkapi...rindu itulah yang membawa ku kesana!ya!rindu itulah yang membawa ku kesana!

sangat derita merindui mu wahai suami....semoga abang cepat pindah sini..please pray for us wahai teman - teman!semoga saya dapat menjalankan tugas sebagai isteri sepenuhnya....tiada lain yang saya mahukan saat ini...cuma mahukan suami dapat pindah sini dengan segera....

SANGAT SEKSA BERJAUHAN!DERITA MERINDU!

last but not least....suami ku yang ku rindu............

230182_10150193501149806_596924805_6873447_1316790_n

*sign jangan tak sign! I Love You with All my Heart dear husband!*

4 gorgeous yang sedang berbicara!:

Anonymous said...

jauh2 la bagus utk suami isteri yg baru2 ni. mewujudkan ruang untuk merindu. kikikii.

~myza~ said...

nida : on the other side...mmg la bagus...dari segi rindu2 tu bagus..tp deep inside...terseksa..nnt kau kawen kau rase la...kalo duk jauh la..kalo lps kawen trus duk skli alhamdulillah la..tp kalo lepas kawen tu berjauhan...mmg sakit jgk..syahdu dan sayu je...

N.zila said...

Suami masih kerja di Poli berniaga ke?insyaAllah ada rezeki, boleh la berniaga kat Putrajaya nti yerr..
nice blog ^_^

~myza~ said...

zila : tak...husband dah buat bisnes sndri...tgh tggu dia pindah sini after raya cadangnye..tp tak tau la jadi atau tak...sama ade betul2 lepas raya atau beberapa bulan slps raya..

thanks sudi melawat blog picisan kite... :)

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers