Tuesday, March 15, 2011

Buat Si Dia Tersenyum!

Salam,

Hello Peeps! Selamat berhari Selasa..hehehe

harini nak cerita pasal aku semlm dapat call dari sorg SU kat jabatan aku...berikut adalah antara perbualan aku n akak itu :

Akak R : Miza, miza pegi tak kursus?

Me : ha?kursus ape kak?

akak R : kursus Setiausaha pejabat..

Me : Bila?

Akak R : Jumaat ni..3 hari smpi ahad..kat Felda Tekam, Pahang.

Me : Ade name miza ye?

Akak R : utk jabatan kite, nama akak n name miza naik..

Me : akak pegi ke?

Akak R : tu la..sbb akak kan mengandung *terus aku yg mcm excited happy dgr die pregnant..aku suke sgt dgr org pregnant2 ni..happy for them..heheh*

dipendekkan cite...aku terus cpat2 tgk email..mmg ade masuk pun surat tu..then aku cpt2 suruh En. Bakal Suami call aku...die call je aku terus ckp aku kene pegi kursus...terus En. Bakal Suami mcm layu je..kuyu je..lemah je suara die..tp mendapat la aku lepas tu menjawab dengn polis pencen tak bertauliah...macam2 soalan En. Bakal Suami tny..siap suruh aku bace surat tu lagi..bahahah...last2..utk mengukuhkan kepercayaan En. Bakal Suami...aku buat satu surat..siap taip surat rasmi lagi...bahaha..saje je...smbil borak ngn die..sambil taip surat utk die...En. Bakal Suami siap cakap :  "abg cukup takut bile syg ckp syg pegi kursus" ngahahah..lawak tau die nih...tp takpe..aku paham..then aku buat surat...khas utk En. Bakal Suami..aku suke die tersenyum..aku suke die gelak..dengar die gelak..boleh buat aku sekali gelak...*especially bile die ckp die gelak pakai kaki...OKEH..ITU SANGAT TAK BLEY BLAH..hahahah...aku tau dari mane die belajar gelak pakai kaki...dari aku la!!! hahha..

bile kite sayang kan seseorg tu.kite mesti nak tgk die gembira..nak buat die ketawa...ketawa die tu boleh jadi penawar duka kite...ketawa die tu boleh buat kite jd bangga..sbb dapat menggembirakan org yg kite syg...kan kan kan? nak tau ape aku buat?aku anta email kat En. Bakal Suami..macamni bunyi email tu :

Salam,

Tuan (Bakal Suami saya),

KURSUS SETIAUSAHA PEJABAT ANJURAN KEMENTERIAN PENERANGAN KOMUNIKASI DAN KEBUDAYAAN.
Dengan segala hormatnya, saya merujuk kepada perkara diatas.

2.   Sukacita dimaklumkan bahawa saya telah dipilih untuk menghadiri Kursus Setiausaha Pejabat Anjuran Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan seperti berikut :

Tarikh     :     18 Mac 2011 - 20 Mac 2011 (Jumaat - Ahad)

Masa      :     1.00 tengahari (Pendaftaran)

Tempat   :      Pusat Latihan Felda Tekam, Bandar Jengka, Pahang
.

3.    Sehubungan dengan itu, ingin saya menarik perhatian tuan selaku BAKAL SUAMI saya untuk memberi keizinan kepada saya bagi menghadiri kursus ini.  Diharapkan tuan selaku BAKAL SUAMI dapat memberikan saya keizinan tersebut.  

4.    Bagi mengukuhkan lagi kepercayaan tuan selaku BAKAL SUAMI saya, diharap tuan membuka lampiran yang telah saya sertakan bersama - sama surat ini.   Segala kerjasama dari tuan selaku BAKAL SUAMI saya, saya dahului dengan ucapan jutaan terima kasih dan juta-juta kasih sayang.

Sekian,  terima kasih.



BAKAL ISTERIMU


__________t.t_________

(NORHAMIZAH BINTI MD RADZI)




hahaha..sgt tak boleh blah kan antar email camni kat die?siap buat surat rasmi lagi tuh..ngeeee...aku siap suruh En. Bakal Suami baca kuat2 lagi..sambil bace die gelak2.heheh..yup..aku sgt suke bile die gelak..bile die happy..aku rase bangga dpat buat die gembira...utk korg2..kalau nak hubungan tu sentiasa ceria..happy2kan la pasangn korg...nak happy2kan dorg bukan perlu bagi barang2 mahal je semata2...kalau betul die sayang kan kite..ape yg kite bg wlaupun bende tu kite dpt free je..die ttp akan hargai..jd jgn takut utk gembirakan org yg kite syg...kene ade memberi n menerima...omputih ckp..give n take...ibarat kite siram pokok bunga...bile kite siram..pokok tu happy..n die pun akan bg kite bunga yg cantik...kite pun akan gembira...mcm tu la dalam perhubungan..jgn harapkan sebelah pihak je yg memainkan peranan...kite juga perlu memainkan peranan..menggembirakan hati pasangan masing2...

P.s : En. Bakal Suami...selama syg masih mampu utk bernafas..selama itu jugaklah syg akan cuba termampu syg utk gembirakan abg...insyaAllah...syg bukan sempurna...bnyk kekurangan...dan kehadiran abg telah melengkapkan ketidaksempurnaan tu...insyaAllah..diizinkan Allah...syg akan terus berada disisi abg...mendengar gelak tawa abg...dah cukup utk menyembuh kedukaan syg...i love u for eternity!

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers