Monday, March 14, 2011

.::. Kerja Kahwin Part 6 - Baju Bertandang .::.

Salam,

Hi Peeps!

tak tau nak story ape dalam blog sbnrnye..but..nak cerita jgk la...dah lame menyepi dari menghapdet blog pasal persiapan kahwin aku kan..rasenye entry pasal kerja kahwin aku baru masuk part 6 termasuk entri ni...huhuhu...ape boleh buat...tak berape nak rajin sgt..tp bile aku rase nak berkarya..blog ni la jadi tempat luahan pun..tempat bercerita...

ok..terus kepada tajuk diatas...kerja kahwin part 6 - baju bertandang...dengan ini diumumkan bahawasanya....... *drumroll puh-leaseeee* baju bertandang telah selesai dibooking semalam...puhhhh..penatnye...siyesly..actually...penat menguruskan majlis perkahwinan ni..everything kene make sure berjalan lancar..yela..kite ni bukannye anak org ada - ada nak hire wedding planner..yang senang2 nak tabur2 duit mcm tabur2 daun kan..every single cents ade nilainye utk org2  yg nak kahwin..

hari sabtu aku berangkat *mcm la jauh beno rumah tunang kau kan miza?smpi berangkat..mcm naik flight je..huhu* ke Sabak Bernam...dah janji dengan En. Bakal Suami *terus tukar kepada en. bakal suami skrg..bahaha * nak dtg rumah die n tido sane pada hari Sabtu, Ahad dan Isnin..tp usul itu ditolak oleh Family aku..siap bapak aku boleh ckp "baju lelaki amik la butik sane..baju awk amik la butik kat kl...yg smpi nak tido sane tu buat ape?mcm dah langgar adat pulak pegi tido rumah lelaki.." herrrrr..mmg stresss....bukan ape..ingat senang ke?buatnye nnt kalo amik asing2 butik..sekali kaler tak same...tak ke pelik?kaler tak same tu takpe lagi..buatnye hari aku bersanding sebelah lelaki nnt..baju dari butik KL tak smpi kt Sabak Bernam..time tu mane aku nak gagau baju?ade jgk aku pakai t-shirt n sluar jeans je bersanding...

setelah aku bg beberapa alasan..akhirnya bapak aku akur...walaupun aku tau die sebnrnye risau..tp ape boleh buat?ingat nak booking baju sanding ni boleh nak men order2 online?atau pun boleh call mcm delivery Mc Donalds ke? mcm la size semua org lam dunia ni same kan..huhuhu..sedihh sedihh..tp abaikan..dah berlalu dah pun..

hari sabtu tu..tengahari..En. Bakal Suami datang amik aku di rumah..pergi bersama-sama dengan Bakal Kakak Ipar saya dan anak-anaknye yg comel2 itu...kenduri di Pusat Belia Antarabangsa..Cheras..aku men agak je jalan sebnrnye..bahahah..sib baik smpi..kire nye aku boleh dijadikan GPS jugak la ye..ngehehehe...
smpi kat kenduri lebih kurang dalam jam 2.30 Ptg...makan2 kenduri..lepak2 kat tempat kenduri...then gerak balik Klang..rumah Bakal Kakak Ipar sy...seronok...kan aku pnh ckp..berada dalam family die..mmg aku seronok...berbeza dgn family aku...hurmmm..tp ape kan daya..huhuh...smpi di Klang lebih kurang jam 5.30 petang..lepak2 berehat di rumah ayong...sambil tgk raja lawak..sambil main2 dengan anak kecik ayong bernama Khalifah yang sangat la comel dan bulat tu..geram wehhh tgk pipi Khalifah..rase nak gigit2 je..no wonder la Akhbar (abang si Khalifah) asyik nak menggigit adik die tu je..comel sgt..ehhehe...kitorg santai2 je...ingat nak gerak balik Sabak Bernam awal skit..sbb tanak la smpi sane tgh malam kan..tp ape kan daya..En. Bakal Suami sgt la mengantuk..jadi bagi la die berehat kejap...pastu..ayong masak Mee bandung...nyum nyum...kitorg gerak balik pun dah jam 8.30 malam...dalam perjalanan ke Sabak Bernam tu..sepanjang jalan hujan lebat..En. Bakal Suami pun sebagai pemandu yang SANGAT BERHEMAH mmg bawak slow la kan...smpi sane pun dah pukul 12 malam...mak ayah die pun dah tido..yang berjaga adik bongsu En. Bakal Suami je...tu pun mate die dah layu..tp duk layan Puaka Tebing Biru..aku pun melayan gak tgk cite tu...En. Bakal Suami pegi kejut kan mak ayah die...borak2 jap ngn mereka..then aku dah tak tahan dah..pegi mandi...pastu sambung jap tgk puaka tebing  biru..En. Bakal Suami dah terlentang dpn TV..tp mata die tak pejam pun..celik jgk tgk citer tu..aku pun dah pelik..tak ngantuk2 ke die ni..aku dah tak tahan..masuk tido...tak tau la pukul bape die tido..tau2 aku bangun kul 6.30 a.m hari ahad..n mandi solat sume..pastu kuar bilik air..tgk En. Bakal Suami tertiarap dpn TV...dalam hati..awal pulak bangunnye?pg td mase aku bangun..clear je kat dpn..huhu..aku pun kurang pasti die masuk bilik air utk mandi ke ape tak tau..tau2 je die ckp..."abg nak pegi beli sarapan..." laju je aku jawab "nak ikut!!!" bahaha...ikut die pegi beli sarapan dekat ngn umah die...sejuk nye cuaca pagi tu..sgt besttttt!!! rase tenang je...  tp yang lagi best..pagi2 tu bukak je pintu...berduyun kucing2 dtg kat umah die...mak aihhhhh...mule la...meroyan aku dtg..bile tgk kucing..En. Bakal Suami aku pun aku tak nmpk.hahaha..kesian die..duk melayan 11 ekor kucing die tu...sekali je En. Bakal Suami aku seru kucing2 tu...berlari2 dorg datg..menggesel2 kat kaki...comellllllnyeeeeee...

pastu...die boleh pulak buat lawak...ade sekali tu die panggil kucing2 tu...ade sekor tu warna oren datang dari arah kebun tu..die ckp "ha..yang tu dari sabak tu...jauh die dtg kan..?" mengekek aku gelak..dah beli sarapan..balik rumah...breakfast..lepak kat ruang tamu ngn mak ayah n En. Bakal Suami...borak2...pasal baju sume la...pastu En. Bakal Suami sambung tido smpi kul 10.30 pagi..aku kejut ajak die pegi butik2 yg ade kat Sg. Besar n Sabak Bernam..takut dorg bukak separuh hari je..keluar dalam kul 11.30 tu...pastu terus menuju ke Sg. Besar..ade la 2 butik yang kami singgah...tp En. Bakal Suami tak puas hati..sbb baju lelaki yg ade kat 2 butik tu semua keluar pegi bersanding..so..die tak boleh nak tgk live macamane rupa baju lelaki nye..jadinye..kami pun beralih arah ke Sabak Bernam...kat ctu kami singgah kat butik pengantin..masuk2 je..terus mate tertumpu pada baju yang ada kat patung tu..then akak tu kate.."tema ape dik?boleh akak tolong?" aku pun bitau la tema sekian2..akak tu pun bawak kuar baju2 yg ade...hampir 30 minit kami kat butik tu tnp sebarang kputusan..membelek je..sekali aku tny akak tu "kak..boleh cube kan baju?" bile akak tu kate boleh je..aku pun ape lagi..laju je pegi try..time kitorg smpi kat butik tu..ade 1 pasangan je dalam tu..mase aku tgh try2 tu...aku kuar..ade 2 pasangan..kire penuh la butik tu..yg aku n En. Bakal Suami tak pedulik dah..kami kire hal kami je...tp bayangkan la..dari kul 12.45 kat kedai tu...kul 3.15 baru kami kuar dengan keputusan yang berada di dalam tangan dan bil yang telah dibuka..bahahaha...

tu pun aku rase mcm nak tuka baju lagi..rase mcm nak pilih yang lain..kesian En. Bakal Suami..penat die melayan aku..hehehehe...org yg dtg lebih lambat dari kami pun balik dulu..kire kami customer last la hari tu..bahahah...kesian akak tu..melayan kami..ngeeee..tp customer always rite kan..makanya...perihal baju bertandang telah pun selesai...sekian..terima kasih...

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers