Monday, October 18, 2010

after 1 month.....

salam semuaa!!

hey gorgeous!

lame nye tak update blog since lepas engaged aritu kan...bukan malas..cume tak rajin je...(eh..same la tu kan..danggg!!)ermmm..aku pun tak tau nak start dari mane ni..cam lame sgt je tak berblogging kan..hahahah...gmbr tunang dari MR OP belum smpi ke tangan gue..jd menjawab la tah kurun ke bape baru aku nak hapdet kan...hahah..alah...tak penting sgt pun...yg penting aku dah selamat menjadi tunangan en. abg..dan telah SEBULAN usia pertunangan kami...Ya Allah..macam tak caye je..dulu berjuang nak lepas ke tahap ni..skrg ni dah releks2 goyang kaki je bile dah tunang..hahah...*banyak la aku punye goyang kaki.*

16 Oktober 2010 aritu..genap sebulan kami bertunang...rase pantas sgt mase tu berlalu...rase mcm nak ulang je balik 16 September 2010 aritu...memori yg sgt indah...tak tau la pada org lain rase bertunang tu biase je ke or best ke or takde rase pape ke kan...huhuhu...sebulan menjadi tunangan en. abg...ermm..alhamdulillah..kami masing2 semakin kuat menempuh dugaan...dan alhamdulillah..setakat ni belum ade dugaan yg berat2 menimpa ikatan kami...mohon dijauhkan...sebulan menjadi tunangan en. abg...aku semakin matang..semakin rasa tanggungjawab yang dipikul..dan en. abg pun dah makin bertambah2 matang, dan aku dah boleh rase die makin2 bertanggungjawab ke atas aku..alhamdulillah..boleh rase perbezaan dengan mase couple dulu...

dah genap sebulan tunang ni..means tinggal lagi beberapa bulan je lagi i will tied the knot..yesss!!haha..gile gatal kot...hahah...sekarang ni aku da mule dengan OPS KAHWIN aku pulak...rase penat sgt...penat bertunang tak abis lagi..terus ngn OPS KAHWIN...progress setakat ni baru berjalan 30%....alhamdulillah...mesti ramai ckp : "eh..rileks2 la dulu..baru tunang.." "baru tunang dah buat preparation nak kawen??" "tak sabar nak kawen sgt ke smpi tak nyempat2 dah nak buat preparation kawen??" and etc...FYI..entry2 aku sblm ni aku dah cite kan mcmane penatnye aku mase nak tunang aritu buat preparation..boleh kate 95% majlis tu aku yg uruskan..sendiri jadi planner utk majlis sndri...penatnye Tuhan je yg tau...tu one year pny preparation tu...ni nak kawen ni..lagi bnyk preparation yg nak kene buat..tu yg dah mule progress dari skrg...ligat2..laju2 buat..huuhu...bnyk bnd yg aku DIY kan utk big day tu nnt...huhuh..penat..tp sgt fun bile jadi wedding planner utk wedding sndri...sbb dah tahu kemampuan diri tahap mane...jadinye...tak hire wedding planner yg bagus2 pun majlis aku nnt mcm ade wedding planner jgk...hahah...

jgn ingat lepas tunang nak rehat2 dulu...nanti2 la wat preparation...bnyk perkara yg kene amik kire bile nak kenduri...fuhhh..org yg ramai adik beradik boleh la nak rileks2 dulu..org yg parents dah kate " ko kawen nnt mak pak sponsor ko..jgn risau..ko rileks je..mak pak yg uruskan" haaa..kalo awal2 korg dah dgr camtu...mmg korg bertuah sgt2...mmg boleh la duk releks2 goyang ape yg boleh goyang kan..tp kalo aku..jgn harap la..mmg tak dapat la...jadinye..kene la wat dari skrg...sbb aku paling tak suke bile dah last2 minit..kelam kabut..eh itu tak de..ini tak buat lagi..itu tak cukup...aku mmg sgt2 tak suke...lgpun..aku dah plan..aku nak cuti kahwin 15 hari..jadinye sebelum kenduri..aku akan cuti 2 hari seblum kenduri..the rest 13 hari lepas kawen...baru syiok..taknak cuti lame2 sblm kawen..pas kawen cuti dah takde...huhuhu..nehi he...and aku dah plan...seminggu dua seblm majlis..aku dah nak rehat secukupnye...and buat mane yg kecik2 yg tak siap lagi je...tanak pk yg besar2 dah...

ok..nak cite kisah semlam...ehhehe...semlam kawan aku mase sekolah menengah tawen...lelaki...aku agak close ngn die...sempoi je..huhuh..pegi kenduri ngn en. abg...meh nak letak kronologi cite semlm... :

 

Pagi ----> en. abg bertolak dari rumah die jam 8.30 pagi..so aku mmg dah bajet dalam kul 11 die akan smpi...pastu aku pun call la die dlm kul 9 tu tny die kat ne?die kate dah kat kuala selangor...die kate nak singgah shah alam dulu..jmp angah die..nak amik barang..so aku pun bajet la die smpi lewat skit kot...aku kate ngn die..masuk sg. buloh inform aku..

aku pun kemas2 la bilik yg macam rumah kucing baru lepas bersalin tu...sbb aku pk die smpi lambat lg..aku tak mandi awal2..sbb tgh kemas2 umah aritu...berpeluh2..mandi awal2 kang pastu kene mandi lagi kan..jadinye aku buat2 la keje dulu...kemas bilik bagi cerah skit mate n otak aku ni..tup2 aku abis je kemas bilik..dapat mesej dari en. abg "syg..abg dah nak smpi"....aku ase nak tepuk je dahi die..aku kate masuk sg. buloh inform..sbb aku nak siap2..ni dah nak smpi baru bitau..mmg menjawab la die kne tggu aku kan...aku pun kelam kabut mandi..gosok baju..siap2...selaju yg boleh...tercungap2 aku bersiap...alih2..11.20 aku smpi kat tmpt die tggu aku...hamik ko...menjawab la lebih kurang sejam die tunggu aku...muke dah kelat dah..aku masuk lam kete die...pastu die pny marah kat aku..smpi tanak ckp ngn aku...cehhh...hangin dah aku..aku dah la penat tak abis lagi...pastu die menonong je bawak kete nak g umah kenduri berpandukan kad kawen tu...sombong..tanak tny aku langsung..sbb umah member aku yg kenduri tu dekat je ngn umah aku...tp die bawak kete..cewahhh..mcm dah tau selok belok kat flat tu..sekali...hamik kau...smpi 4 5 kali pusing2 kat situ je...aku malas nak tny..aku diam je...dari kul 11.30 smpi kul 12 kitorg tak berckp...last aku mengalah la..*cehhh..mencik* pastu dah ok dah..hehehe..g makan kenduri..pastu kitorg g wangsa walk...tgk cite JPBC 2...gile lawak..huhuh...pastu g karoke pulak kat song box kat wangsa walk jgk...cadang nak g superstar kat bawah tu je...sekali en. abg ajak g song box...dah masuk tu ..sumpah wehhh!!tak best lgsng..korang jgn pegi tau...rugi2...mic die tak best langsung!huhuh..nyesal je pegi..nak buat ujibakat lontaran suara pun tak best...pastu aku pun pilih la lagu...walaupun tak best..nyanyi tetap nyanyi kan...dalam tu aku n en. abg buat gile...die nyanyi lagu pempuan..aku nyanyi lagu laki...bagus kan?yg paling aku tak leh lupe smpi arini...bile en. abg bawak lagu kak melah..mak aiii!!sedap wehhh..SUMPAH tak tipu...aku suke tgk die nyanyi lagu tu...sgt cute okeh muke die...sib baik aku tak rakam suara die nynyi lgu tu..kalo tak ai buat ringtone dah weh..sedap pulak tuh!smpi balik umah tu terus cari lagu tu..hahah...

petang ----> g jalan2 naik kete..pastu die anta balik..tp die ajak g makan dulu...then mase nak g makan kat said ali tu...aku ngn die dok main geletek2 dlam kete..mmg lawak la..kitorg dok mengekek je gelak...mmg gelak tak benti2 lak tu..smpi kuar air mata..en. abg smpi batuk2..hahah...sgt best smlm...walaupun kitorg dapat jmp kejap je..tp kitorg bnyk mencipta kenangan...yg best2..sungguh..aku bahagia sgt semlm mase gelak2 dlm kete ngn en. abg..sgt bahagia....dalam hati aku..aku memanjatkan kesyukuran yg tak henti2 pada Yang Maha Esa...Terima kasih Ya Allah atas rasa bahagia ini...terima kasih kerana mengurniakan dia untukku...semoga kebahagiaan ini kekal hingga hujung nyawa kami...aminnnn...

 

notakakicomel : smpi hari ni masih terbayang2 di ruang mata...kenangan semalam yang sungguh menggegar jiwa...gelak tawa yang penuh bahagia...alhamdulillah...kami bahagia.....abg...terima kasih untuk dulu..kini...dan selamanya...

nota untuk diri sendiri : berenti senyum sorg2!

2 gorgeous yang sedang berbicara!:

Anonymous said...

cepat2 la tawen.
xsabo da nih.
~ aku yg xsabo2, chet!
hehe

~myza~ said...

huuh...sabo ye..tak lame pun lagi..nnt tinggalkan name penuh n alamat kat inbox FB aku eh...aku nak masukkan lam list..

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers