Monday, November 15, 2010

selesai satu bab..

Salam,

Hello peeps....

ehem2...lame nye tak berbelog kan...almaklumlah..ai bizi youuu..hahah..bz la sgt..ape yg dibizikan tah la...huhu..oh ye...entry di atas adalah berkaitan dengan hal wedding...ok..kursus kahwin dah setel semalam...alhamdulillah...dan sijil dimaklumkan boleh amik pada next 2 weeks...alahai..lambat la pulak..tapi bagus jgk...sbb mmg nak mintak en. abg datang next 2 weeks..so boleh la collect sijil tu bersama2..cewahh..skrg ni sume wat same2...alhamdulillah...jalan kami untuk ke gerbang perkahwinan dipermudahkan lagi...smooth je perjalanan nye buat mase nih...dah pergi kursus kahwin tu ok la..register pun kebetulan..pegi bukan yg swasta punye..yg under KPKK...so dapat la murah dalam RM 15.00 kan dari harga asal..which means dalam RM 65.00..tapi yg tak tahan nye is..hari first kelas start jam 8.30 pagi smpi kul 6.00 petang..aduhhh..kematu montot duk atas kerusi tu lame2..siyes wehh..oh ye..kursus tu hari sabtu..jadinye hari jumaat malam en. abg dah turun kl...pg2 sabtu tu die dtg amik aku pulak..mule2 nak suruh die tunggu kat tempat biase je..aku kuar bwk kete aku n parking kat tempat biase pastu naik kete die..konon nak pegi kul 7.30 la kan..skli die kate dah smpi around kul 7.30 tu kat tempat biase..aku pulak mase tu baru nak siap...then dgn selambenye aku suruh je die dtg amik aku kat umah..hahaha..sejak dari zaman kitorg bercinta smpi la dah bertunang ni hari sabtu hari tu adalah hari pertama en. abg amik aku kat umah!hahah..ok..mesti pelik kan??ye la..org dah tunang ni sllu nye kalo nak kuar jenjalan ke ape ke..dtg amik kat umah kan?tp aku tak..aku tak bagi..sbb aku tau mak aku tu jenis die camne...tanak la mulut org dok ngate kan...ye la..baru tunang..tp asyik dtg bertandang je kat umah pempuan...aku pun tak suke jgk sbnrnye..biar la jarang2 die dtg time tunang ni..tp time kawen kalo jarang2 jgk mmg aku tepuk dahi die la kan..huhu..kul 7.30 en. abg dah smpi umah aku...bapak aku jemput la die masuk..aku biar dorg sembang2 dulu..pastu kul 8 baru gerak..hahah.padahal urusetia tu dah tepon bitau pendaftaran sebelum kul 8..kami smpi kat tempat kursus tu jam 8.40..baik kan kami?hehehe..duk belakang skli..overall..kursus tu ok la..best la jgk..bnyk la info yg dpt...then ahad pulak dari kul 8.30 smpi la kul 1.00 tengahari je..yesss!!leh pegi jln2 lepas tu kan..hehe..en. abg ajak pegi jalan TAR sbb nak pegi tgk kain nak buat baju nikah n baju sanding..memandangkan kami tempah utk2 kedua2 baju.so kene la pilih2 kain kan...sejak2 dah ade DSLR ni..en. abg dah jd mcm photographer dah..heheh..bnyk betul gmbr aku die hamik...ehem!mestila..takkan gmbr pempuan lain pulak kan..heheh...mule2 tu nak pilih kaler off white..cantik jgk..tp en. abg kate..ape kate kite buat lain dari lain..ah sudah!warna ape pulak yg die nak nih...pilih punye pilih..last2 jmp warna yg sweet..yg penting bukan pink okeh...mase akak kat kedai kain tu try matchkan warna kain tu kat badan aku..terus en. abg ckp "syg!abg suke syg pakai kaler ni..kite amik warne ni k...tamau tuka2 dah.."seee..aku dah kate..en. abg bab warna baju mmg cerewet..thats why aku bawak die...senang cite..tp tak beli lagi..next 2 week baru nak g beli sume2...huhuh...

 

dah setel kursus kahwin ni rase lega sgt...sbb dah boleh proceed ngn bende lain...kene laju2.dah tak lame je lagi nih...borang kawen dah amik dah..yess!!nampak kan cam tak sabar nak kawen?bukan ape..dah bace bnyk blog b2b yg lain yg mane menekankan part paling stress ialah nak uruskan borang2 nikah..so aku amik pendekatan setel sumenye awal..lagi 3 bulan nak kawen..terus submit borang..

 

alhamdulillah..sumenye dipermudahkan oleh-Nya..kepada mereka2 yg nak kawen diluar sane...buat tindakan secepat yg mungkin...mase tak tunggu dah..jgn nnt stress n melibatkan hati bnyk pihak...percayala...kalo korg tak buat awal2...bile dah hujung2 tu..rase stress..tu yg asyik nak bergaduh je ngn pasangan..pastu mule la timbul rase tak serasi la ape la kan...hny sbb bnd2 kecik...

 

update later!daaa...

2 gorgeous yang sedang berbicara!:

Anonymous said...

betol jugak tu. klw prepare awal2 xdela kes tunang da nk kawen tp xjadik.

tp klw btol2 xjadik cemane?

takut.......

nizarina said...

weh miza, aku x wat aper2 lagi..otak aku jem.

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers