Thursday, December 23, 2010

entry khas utk en. abg

Salam,

Hello si cantik/si handsome,

ahhhh..akhirnya baru dapat menulis entry dengan penuh rasa senang di hati tanpa sebarang gangguan dari sekeliling *macam aku duk lam hutan je skang ni kan*..huhuh... tenang sgt jiwa aku nak memuntahkan idea2 untuk menulis..frankly speaking...errrr..aku tak berapa rajen nak kemaskan blog aku buat mase ni...i dont have free time maaa..owez bz..nak buat tagged ke..nak layan contest ke..mmg sgt2 tak rajen..rajen blogwalking blog org je..muahhahaha....mereka mempunyai mase yg sgt bnyk..

aku tak bnyk mase..huhu..sgt2 sibuk dengan kerja di pejabat *konon..eh!tp betul la...kan dah nak ujung tahun* dan jugak bile balik rumah aku dah sgt sibuk dengan kerja kahwin + kerja bergayut ngn en. abg tetengah malam...aku JARANG sesangat online...rajen blogwalking je..tgk blog kawan2 dah bnyk peningkatan...tahniah kawan2...teruskan usaha anda..majulah BLOG untuk POKET anda!wohaa!!

ok..panjang nye intro aku kali nih...hurmm..entry ni sbnrnye aku nak dedicate kat en. abg...omaigosh...dia istimewa di hati aku selain dari family akuh hoccay!sepanjang hampir 3 tahun mengenali en. abg..aku semakin yakin..bahawa dialah nakhoda ku yang bakal mengemudi seluruh kehidupan ku selepas ni...


setiap hari semakin kuat keyakinan itu..benar la kate orang..dugaan si darah manis..dugaan kepada org yg ingin menjalinkan sebuah ikatan yang sah dan suci sentiasa akan dihasut oleh syaitan...bisikan2 halus kadang2 mengganggu fikiran..percaya atau tak...kadang2 kite akan rase..betul ke pilihan kite nih?bahagia kah aku dengan die?sume tu mainan syaitan...tp Allah itu Yang Maha Esa..Dia membantu aku untuk menguatkan keyakinan aku..syukur Ya Allah..terima kasih Ya Allah...

mase aku masuk hospital aritu..aku ingat en. abg tak kan berada disisi aku sbb die kan kerja..aku paham die...kerja kuat demi mengotakan sebuah janji..janji antara aku dan dia..janji antara keluarga dia dan keluarga ku yang terikat pada 16 September 2010...kerna janji itu..dia rela berkorban..masa dan tenaga...sungguh..aku sgt2 terharu dgn kesungguhan yang ditunjukkan oleh en. abg...menambahkan lagi keyakinan aku...

hari aku masuk hospital 7/12/2010..mase aku bitau aku mungkin akan admitted ward..en. abg dah gelisah n tak putus2 msg aku tny perkembangan...akhirnya en.abg amik keputusan utk turun jgk ke kl dengan kawan die..mase en. abg smpi tu aku tak masuk wad lagi...en. abg tggu smpi la kene halau ngn polis bantuan HKL..huhuh..berat hati nak suruh en.abg balik...sayu je..ingatkan en. abg tido rumah ayong kat klang..rupa2nye en.abg balik sabak bernam malam tu jgk..bayangkan..en. abg smpi KL kul 5.30 ptg..kul 9.30 malam die dah balik sana..hati siapa yg tak gundah gelana..memikirkan perjalanan malam yg gelap dan suram tu..aku risau sgt..hanya doa aku mengiringi langkah en. abg...setiap mase en. abg akan telefon aku utk pastikan keadaan aku...smpi la aku sendri tertido...

aku dijangka utk dioperate pukul 2.00 pagi 8/12/2010..mase tu aku dah sedih dah..sbb en. abg mesti tak dpt ade disisi aku seblm n selepas aku dioperate..tp bile doc kate aku dioperate pukul 8 pg..aku lega...tp sebnrnye aku tak dioperate pun kul 8 pagi..en. abg sekali lagi gerak dari sabak bernam tghari tu...smpi kl ptg...dalam kul 4 ptg camtu en. abg dtg melawat aku...hanya senyuman yang terukir...*yela..nak polok polok mane boleh lagi* bahaha...en. abg tenang berada disisi aku...ptg tu mase doc dtg nak tukar jarum drip air tu..kan aku ade nangis2 lepas tu sbb sakit kan..en. abg cepat dtg kat aku n tenang kan aku...omaigosh...sgt2 terharu bile en. abg ckp "syg tahan eh...tamo nangis syg..." smbil lap air mate aku...huwaaaa...lagi aku sebak...*dah la muke huduh time tu..* huhu...en. abg sabar je pujuk2 aku...then dalam kul 6.30 ptg nurse masuk n ckp suh tukar baju bedah...dah siap tukar sume..mase naik katil bedah n nurse tolak kuar tu...en. abg pegang je hujung katil tu..tolong tolak skli...pandangan die mcm...penuh ngn kasih sayang...*smbil taip mate ni bergenang..*http://www.emocutez.com

en. abg ikut je smpi bilik bedah..smpi bilik bedah tu..ade 3 lapis pintu..dimana en. abg hny boleh tggu kat pintu yg ke 2 je...mase org tu kate..ok nak masuk dah..aku pndg je en. abg..yela..mane la tau..kot tak jmp dah pastu kan..nmpk mcm en. abg pun debar n sayu je nak lepaskan aku...mase aku masuk bilik bedah tu aku ingat en. abg akan balik....aku dah redha je kalo time aku sedar nnt en. abg takde...tp bile aku sedar tu..mase dorg tolak aku kuar dari wad bedah..aku nmpk en. abg dah intai2 dah kat pintu tu...dalam keadaan aku separuh sedar..hati aku senyum...alhamdulillah..aku masih bernafas n berpeluang utk terus merasai kasih sayang en.abg...pastu mase dah pindah katil kat wad tu...aku rengek2 n nangis2...abah aku citer balik..abah aku ckp..en. abg tak berganjak dari sisi aku..n abah aku ckp en. abg bagus sbb pandai pujuk aku...pujuk n terus pujuk..bercakap2 ngn aku walaupun aku separuh sedar..lap air mata aku...aku nmpk en. abg smpi tertido2 kat kerusi sebelah aku...die penat sgt...sian abg...aku sedar mase en. abg ckp "syg..abg balik dulu e..esok abg dtg lagi" aku merengek2 balik..aku geleng..pastu abah aku pujuk ckp "yus penat tu..bagi die balik rehat dulu..esok die dtg balik.." aku geleng je.pastu abah aku ajak en. abg tido kat umah..en. abg pulak tanak...hurmm..dalam keadaan ubat bius belum hilang..aku cume rase en. abg pegg dahi aku n ckp "abg balik dulu e syg..sok abg dtg lagi..." http://www.emocutez.com


9/12/2010...kul 12.00 pagi mak aku dtg...jage aku sepanjang malam...pastu pagi2 tu dalam kul 9 mak aku nak balik..sbb mak aku keje...pg tu aku msg en. abg..ckp aku sakit..tak tahan...pastu en. abg pujuk...kate tahan..nnt abg dtg...waktu melawat kul 12.30 smpi kul 2.00..aku ingat en.abg sempat la smpi antara waktu tu...rupenye en. abg lmbt bangun..sbb en. abg demam..sian en. abg..berulang alik ke hospital tgk aku...abg...maceh......pastu..en. abg tak smpt smpi dalam waktu tu..terpaksa la en. abg tggu smpi kul 4..baru leh naik balik..abah aku suh en. abg belikan selipar..suh bawak aku jalan2 kat hospital tu...heheh..sporting la abah..i love u abah..heheh..

en. abg naik kul 4..suka aku tgk en. abg smpi...*lagi sekali..belum boleh polok - polok* hehehe...mase tu kondisi aku dah stabil...mase makan malam smpi dalam kul 5.30 ptg tu..*hospital makan malam die awal tau!* en. abg naikkan kepala katil...pastu die tny aku..nak makan tak?aku ckp nak..pastu die duk atas katil aku tu..then die suapkan nasi ngn sup..mase tu aku rase..Ya Allah..belum ade lelaki yg buat mcm ni kat aku *kecuali abah aku la* mase tu aku super duper terharu sgt2...betul2 rase kasih sayang en. abg tebal sgt...die suap kan..sabar layan kerenah aku..padahal aku boleh je suap sendri..ye la..yg operate nye perut kan..bukan tgn..whahaha...tp en. abg mmg suke manja kan aku...pastu die nampak sup ikan haruan yg peket tu..mak aku bawak..die pun bancuh n suapkan ngn nasi...smpi habis...smpi abah aku ckp " suruh die suap sendiri yus.." hahah..otomatik aku geleng lelaju koo...nak jgk en. abg suap...heheh...


*pic credit to En. GOOGLE*

*pic credit to En. GOOGLE**pic credit to En. GOOGLE*

pastu malam tu pulak..aku mintak en. abg bawak aku jalan2..heheh..best..mase jalan tu en. abg berhati2 je..takut aku jatuh ke ape ke..die kate " pegang tgn abg syg.." heheh..aku paut lengan die...pastu jalan kat dalam wad tu je...pastu tgk ikan2..pastu sembang2..pastu masuk bilik balik..pastu bangun lagi..g jalan2...pastu last skli baring kat katil..pastu abah aku kate nak balik dah..aku mintak en. abg tggu..ehheh...nak luangkan mase ngn en. abg...pastu abah aku balik dah dekat kul 10 malam..pastu tinggal la aku ngn en. abg..borak ngn en. abg..sekali en. abg buat lawak..aku tak leh nak gelak sgt..sbb perut aku sakit kan..pastu en. abg suh gelak pakai kaki...abg2..abg ni sgt2 comel tau...buat hidup aku bertambah2 ceria dengan adenye die disisi aku...pastu aku mintak en. abg tido kat situ..teman aku..en. abg kate..tak boleh..sbb tu wad pempuan..sebnrnye nurse kat situ tak kisah pun...sbb aku duk wad first class.mmg boleh ade org tunggu n tido situ pun...pastu en. abg kate nak balik..tp die suh aku tido dulu..pastu tetibe aku rase nak terkencing..aku ckp ngn en. abg..nak g toilet..en. abg pegi bukak lampu n pintu toilet dulu..pastu die g kat aku..tolong aku bangun..lg sekali..aku terharu...pastu dh kuar dari toilet tu en. abg cpt2 dapatkan aku..takut aku tergolek ke ape ke..pastu mase nak naik katil pun en. abg tolong..aku mintak en.abg jatuhkan skit kepala katil tu..sbb nak baring kan..mase nak betul kan posisi bantal tu...sakit sgt kat tmpt operation..en.abg tolong betul kan bantal...mase nak betul kan bantal tu..en. abg suh paut lengan die n sekuat daya die cube utk angkat aku betulkan kedudukan...sumpah!aku terharu sgt....bile aku sakit..en. abg boleh jage n sanggup jage..tu yg buat aku rase...he's the right for me...

pastu borak2..aku dah rase ngantuk..tp aku cube tahan..sbb tanak en. abg balik..sbb tadi en. abg kate..aku tido je die balik la..aku cube tahan..tp bile en. abg usap2 pale aku..suh aku tido...aku jadi mcm baby...terus lelap..pastu aku tersedar bile en. abg pegang pipi aku n bisik "syg....abg balik dulu ye...love u so much syg.." terus aku sedar..pastu en. abg senyum..die kate die nak balik dah...aku berat sgt nak lepaskan die..tp ape kan daya...terpaksa juga...pastu aku salam cium tangan en. abg...sayu sgt...pastu en. abg pun balik....esoknye en. abg kene balik sabak bernam..sbb die dah tinggalkan keje die sbb nak jage aku....Ya Allah..aku teramat bersyukur dikurniakan lelaki sebaik dia...kekalkan lah kebahagiaan kami Ya Allah hingga ke akhir hayat kami...peliharalah kebahagiaan kami selamanya Ya Allah..aku pohon pada - Mu...

buat lelaki ini :

abang....
terima kasih untuk segalanya...
sayang menyintai dan menyayangi abang apa adanya abang..
sesungguhnya kekurangan sayang adalah kelebihan abang..
begitu juga sebaliknya...
moga dengan itu...kita akan saling melengkapi..

abang...
ikatan yang akan kita bina..
adalah bukti kesetiaan dan cinta kita..
moga dengannya..kita menjadi semakin kuat..
untuk menempuh hari-hari yang mendatang...
dan semoga dengan itu juga...
kasih sayang dan cinta kita sentiasa mekar dan mewangi...

abang....
sayang berbangga menjadi perempuan itu..
kerna..abang lah lelaki ku...
moga abang menjadi kekuatan sayang..
untuk terus berdiri teguh....
menempuh segala cabaran dan dugaan...

abang...
untuk kesekian kalinya..
ingin sayang ucapkan pada abang..
"aku menyayangi mu"

terima kasih untuk segalanya abang.........
terima kasih..........

bakal suri hidup mu,

sayang....

6 gorgeous yang sedang berbicara!:

~kiTa SemUa~ said...

thniah sebab dikurniakan bakal suami yang sangt baik..semoga kebahagian milik kamu berdua....

La Dolce Aiyun said...

so sweet miza...terharu sgt bile baca...smoga kalian brbahagia hingga akhir nnt...

~myza~ said...

Kita semua : thanks mendoakan kami..aminnn..

ayun : maceh ayun mendoakan kebahagiaan kami..aminn...

Anonymous said...

bengong ko miza!!
ko buat aku nanges tau!
benci...

ko knp masuk ward? sakit ape smpi kene operate?

~myza~ said...

nida : waaaa...ko nanges ke nida?errr..ampun..aku tak sengaje wehh..huhuh...

aku kene appendiks...tu yg kene operate tu..dah smpi tahap nak pecah dah appendiks aku tuh.huhu...alhamdulillah..diberi peluang utk terus bernafas...

Anonymous said...

aku igt kn pnyakit siyes apela. tp appendix mmg serius kot. jage diri elok2 tau. nsb baek slamat yea. alhamdulillah.

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers