Sunday, December 26, 2010

.::.kerja kahwin Part 4 - Venue - booked!.::.

Salam,

Hello beauty!

puhhhh...manyaknye entry pasal kerja kahwin aku nih...FYI...aku dah settle beberapa perkara baru aku publish entry...selagi tak setel malas nak cite...bahahah...

ok...perkara yang terpenting sekali adalah Venue berlangsungnya majlis resepsi korang...once dah setel bab ni...yang lain2 boleh proceed dengan laju nye...huhuh..yela..kalo venue berlangsungnya majlis tak finalise lagi, howcome nak booked the other part?setiap kali nak booking or nak mintak quotation..vendors mesti akan tny..."majlis buat kat mana?rumah?dewan?taman?hotel?atas laut?dalam air?" especially utk photog, video, entertainment, pelamin, decorator, catering...eh!pendek kate sume vendors akan tny "majlis buat kat mana?"....

jadinye..perkara yang terpenting ni dah selesai aritu...aku buat kat mane?ikut ati aku nak buat kat rumah..tp aku tak dpat nak bayangkan kalo aku buat kat rumah...segala kereta nak parking kat mane?haritu mase tunang pun aku ase taman umah aku dah sesak ngn pihak sebelah lelaki yang datang smpi 23 bijik kete!inikan pulak kalo time kenduri!oh tidakkkkkk!

aku memikirkan keselesaan para tetamu yang datang..keselesaan utk parking utamanya...huhuh...kalo korang2 nak mulakan step utk preparation kahwin..make sure dlm pale korg dah pk nak buat majlis kat mane..pade mereka2 yg confirm buat majlis dirumah...tak yah pening2 dah...just proceed with other steps je...pade mereka2 yg belum confirm tu yg kene confirmkan cepat..sbb kan..usually dewan ni cepat je fully booked..biasenye org booking dewan 6-8 months before their wedding!gosh!lucky me aku booking time agak awal...walaupun sebnrnye pade aku lewat!bahaha...but sokay...dah settle dah pun..eventho aku tak berape nak agree buat kat ctu...what to do...ikut je kehendak mak ayah aku...takpe..yang penting AKU NIKAH!!yeayyyy!!bahaha....

agak lame jgk aku mengambil mase utk confirmkan venue tu...sbb aku nak kat cni :


*pics Credit to Google*



*pics Credit to Google*


*pics Credit to Google*

currently presentig Dewan Komuniti Bukit Damansara...cantekkkkk kannnnnn?? tsk tsk..menanges kau aku tgk dewan nih...eventho die dewan serbaguna..dewan komuniti..tp die fully air-cond...pastu kalo nak pasang karpet pun boleh...cantik kan?die ade 2 level...hurmmm..impian jadi angan2 je la nak buat kat cni...oh ya!btw..sewa die berbaloi2!nak tau bape?RM 800.00 utk 5 jam ke 8 jam pertama..aku pun lupe dah...cantikkk wehhh...tapiiiiiiiiiiiiiiii...disebabkan family aku tak setuju..maka..terpaksa ku kuburkan hasrat ku itu...huwaaaa!! http://www.emocutez.com

sedih tahu tak???!!tapi apakan daya....mau kawen ke tak mau?ikut je la ckp family...hurmmm...then lepas tu family aku nak buat dekat Wisma Felcra Setapak Jaya...*go google* heheh...ermmm...boleh la tahan..dah mak aku berkenan sesangat ngn Wisma Felcra tu...aku ikut kan aje la...tp terpaksa la aku susun bagi betul2 cun kat ctu...flow event have to be done early..kene bnyk discuss ngn en. abg...aku plan ari khamis ni nak bawak en. abg g tgk Wisma Felcra tu..en. abg bnyk idea wooooo..plus die boleh imaginekan camne nak susun tmpt tu nnt..wink2!

sooooo....officially my wedding will be held at :

WISMA FELCRA
Lot PT 4780 Jalan Rejang, Setapak Jaya,
Peti Surat 12254
50772 Kuala Lumpur



insyaAllah everything will run smoothly....

oh ye...sewa die...RM 1.5k for a day...fully air cond...hurmmm..mahal kan?but..what to do...huwaaaaaaaaaaaaaa!!!


notakakicomel : saya sudah ade venue..anda bagaimana?book venue anda secepat mungkin...jangan jadi igauan ngeri bile dah fully booked!

notauntukdirisendiri : selamat mendeco tmpt tu supaya anda puas hati hokay miza?!

7 gorgeous yang sedang berbicara!:

La Dolce Aiyun said...

mesti grand n meletup2 kan majlis nye..by the way jgn lupe jemput k...

~myza~ said...

ayun : tak la yun..biase je..yang penting sumenye selamat..heheh...

Anonymous said...

gempak giler kot.
ciayou2! bwt tasabar je nk tgk ko kawen. prewedding pic ade? hehe

Misz Eila said...

haihh..rse xsbr lak nk tgk ko kawen ni..hoho

~myza~ said...

nida : gempak mende...belum buat majlis lagi...bahaha...just wait and see je..heheh...tggu kad aku n KENE DATANG!heheh....ko tak sabar?aku lagi tak sabar!wahahah....pre wed punye pic kene tgguuuuuuu....heheh

ila : sabar2...heheh...jgn buat aku rase tak sabar...heeheh....

ilikediy said...

hi dear, boleh tak bagi contact untuk dewan tu?i pun tgh fening cari vanue ni :) thanks in advanced. etty_23@yahoo.com

Anonymous said...

Hi Awak,

BOleh tahu tak macamana nk sewa dekat Felcra tu.

U pergi ke Felcra terus ke or macamana ye..

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers