Tuesday, December 28, 2010

duhai hati...bersabarlah...

Salam,

hello peeps,

hurmmm..aku dah tak tau nak luahkan mcmane...aku rase..kat blog ni lah tempat segala luahan aku...harap2 hati aku kembali pulih...

andai hati boleh berbicara..
pasti ia kan berkata-kata...
agar semua isi alam mendengarnya...
supaya tiada insan yang salah sangka..

namun....
ia cuma lah sekeping hati..
yang bisa merasa..namun tak bisa berbicara....
jadi..hanya kata-kata yang terluah..
namun..kata - kata tidak ingin didengari...

kenapa...
kenapa bila ingin bahagia..
si iblis mula memasang agenda?
ingin memusnahkan sebuah rasa..
yang cukup indah untuk dirasa?

mengapa?
mengapa iblis begitu suka membuat angkara?
membisikkan kata - kata nista..
pada si dia yang amat ku cinta?
mengapa?
si iblis suka menanam dendam
di lubuk hati seorang insan yang amat aku sayang?

ya..
salahku kerana menyakitinya...
hatinya yang perlu ku jaga...
yang perlu ku belai manja..
mungkin selama ini aku membiarkan hatinya...
mengabaikan rasanya..
mencabar egonya?

mungkin...
tapi...andai itu yang membuatmu merana...
percayalah...
tiada niatku untuk melukai mu..
tapi...
tiada ruang yang diberi padaku..
memberi sebuah penjelasan...

mengapa?
iblis bisa membuat manusia huru hara?
ditiupnya prasangka..
yang boleh membunuh bahagia?

ya...
aku lah yang bersalah..
melukai hatinya...
andai dendam yang tertanam di hati mu itu
bisa meredakan amarah dalam hati mu..
laku kan lah...
lakukan lah sayangku...
moga dengan tertunainya dendam mu itu..
segala prasangka akan berlalu...

tapi...
sebelum itu...ingatlah...
tiada lain dihati ku..selain diri mu...
mungkin selama ini..
segala pengorbanan dan bukti yang telah ku beri..
hanya sebesar kuman pada mu...

tapi...
kata - kata mu...
umpama pedang yang menghiris hati ku...
tanpa meminta penjelasan..
tanpa menghulurkan pertanyaan..
hanya satu kata mu yang ku rasa cukup berbisa...
yang menunjukkan makna
"sebuah dendam akan ku balas..."

sayangku...
andai dihatimu...
punya niat sebegitu...
teruskan lah sayangku...
moga dengan dendam itu...
terhapus rasa sakit mu....

Ya Allah...jauhkan lah hatiku dari hembusan bisikan syaitan...peliharalah kasih sayangku, telinga ku, dan mata ku...dari hasutan syaitan yang ingin merosakkan sebuah ikatan...moga dengan itu...segala kebaikkan dan kasih sayang yang dia pernah tunjukkan padaku...akan terus di jiwa ku...supaya aku tak kan pernah lupa pengorbanan dan kasih sayang nya padaku...

Ya Allah...andai ini dugaan yang Kau beri untuk menguji ku..aku redha...mungkin benar..aku yang sering menyakiti hatinya...sesungguhnya Engkau yang MAHA MENGETAHUI SEGALA SESUATU...DAN ENGKAU JUGA YANG MENGETAHUI ISI HATI KU...

Ya Allah...peliharalah hubungan kami hingga ke hujung nyawa ku...dia yang terbaik untukku...dan dia jugalah nakhoda ku...yang bakal menerajui seluruh kehidupan ku...jadikanlah dia yang terbaik untukku...murahkanlah rezeki dia..agar dia tidak merasa rendah diri dengan ku...sesungguhnya aku juga adalah manusia biasa...tidak punya kekayaan yang melimpah ruah...hanya hidup yang sederhana...




p/s : sungguh...hati ini sangat2 terhiris dengan kata-katanya...ya...kata-kata itu lebih tajam dari mata pedang..dan kini..aku merasai tajamnya mata pedang itu....terima kasih kerana memberi rasa itu sekali lagi padaku....


entry yang penuh dengan perasaan...Ya Allah...buanglah semua rasa tidak gembira ini...

YA ALLAH...
AKU POHON PADA-MU YA ALLAH...
KEMBALIKAN LAH BAHAGIA KU...
AKU MERAYU...

AMIN.....

3 gorgeous yang sedang berbicara!:

n!da said...

dugaan. inikah dugaan untukku~~
ternyata tak seindah mimpi~~

nizarina said...

sabar ye miza..dugaan bertunang..

~myza~ said...

nida & niza : dah ok..heheh..tak boleh lelame...rinduuuuuuu..ngahahha

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers