Monday, August 24, 2009

bicara cinta


cinta itu indah...
namun mengapa perlu ada yang terluka???
cinta itu indah...
namun mengapa perlu ada airmata yang mengalir
dari sekeping hati yang terluka??
mengapa terluka andai cinta itu indah dan bahagia??

cinta...
satu kata yang bisa menggetarkan jiwa...
senada lagu dan irama...
membuatkan kita hanyut dalam buaian cinta....
perlukah cinta hadir dalam diri setiap insan?
ya...cinta itu perlu hadir dalam diri setiap insan..
kerana didalam diri setiap insan
wujudnya hati dan perasaan..
dimana perasaan ingin menyayangi dan disayangi tidak dapat dielakkan...

tapi..sekali lagi hati terluka...
dek kerana cinta...
mengapa cinta perlu ada yang terluka??
tak bisakah cinta itu bahagia sentiasa??
aduhai insan yang punya hati dan perasaan..
tahukah kamu, cinta itu perlu ada yang terluka??
kerana cinta tak semestinya memiliki...
andai betul kita ingin memiliki cinta..
perlunya sebuah pengorbanan yang tiada taranya...

apa itu pengorbanan??
adakah cinta memerlukan pengorbanan??
bukankah itu menyakitkan??

ya...
cinta memerlukan pengorbanan...
memang ianya menyakitkan..
tp akhirnya..pengorbanan itu akan membawa kebahagiaan..

percayalah cintaku...
tiada cinta semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu..


CAUTION :
REKAAN SEMATA-MATA..TIADA KENA MENGENA ANTARA YANG HIDUP ATAU YG TELAH MENINGGAL DUNIA..HARAP MAKLUM...

p/s : huhuhu...kebosanan ari isnin membawa aku ke alam berpuisi la pulak...aku reka sendiri ni tau...hohoh..dah lame aku berhenti dari alam penulisan puisi ngn cerpen...dulu banyak hasil karya aku dipublishkan dalam majalah..tp lepas je masuk teknik..terus benti dari menulis ni...ni dah mule dah penyakit aku ni balik..hahahahha...takpe2...menghilangkan kebosanan aku...arini kalo korg nmpk banyak entri aku jgn tny kenape...sbb aku rajin utk mengarang n mengarut...hohoho...

hasil nukilan,
myza,

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers