Thursday, June 24, 2010

kali ni entry : kahwin!!yeayyy~

oppp oppp..bukan beta yang mahu berkahwin..aku cume nak cite pasal kawen je…hekhekhek..memandangkan sekrang ni musim mengawan semakin rancak..heheh..mmg aku rase topik yang sgt aku suke kot..hahah..ok la…just now blogwalking kat blog sorg blogger yang sangat comel..hehehe..actually..bile kite follow up perkembangan diri die dari zaman die bujang..pastu dirisik..bertunang..n kawen..secara tak langsung i feel happy for her..sgt2 cantek mase die kawen aritu..seronok tau tgk org kawen nih..then tgk gambar2 one of my classmate a.k.a coursemate mase kat PSIS dulu kawen…rosizyani..happy for her too!selamat pengantin baru beb!semoga semakin matang n tabah dalam menempuh dugaan hidup ni..tgk gambar2 die kawen smlm di FB beliau…aku sgt suke tgk gmbr org kawen dari start mase solemnization n mse reception…kire aku suke tgk gmbr ikut urutan..gmbr nikah pastu malam berinai, sanding..bile tgk gmbr ikut urutan mcm tu kan aku rase mcm tak sabar sgt2 nak kawen..rase cam besok jgk aku nak kawen..hakhakhak..cam gatal lak kan..tp itu ape yg aku rase…lg pun..usia mcm aku ni mmg dah ok kot kalo gatal nak kawen..jgn br budak sekolah dah pk sal kawen2 ni…yg tu mmg aku classify as GATAL!hohoho..

 

pastu aku suke tgk part lelaki akad nikah…ouhhh..camne eh rasenye sang lelaki bile berjabat tangan ngn tok kadi..huhuh…mesti gementar kan…*psstt..sayang kuh…kite kawen nnt abah yang nikahkan tau..jadinye…maintain cool k sayang!hohoho…*

pastu kan…mase akad nikah tu..dalam mase beberape saat je (kalo husband korg ckp laju2 mungkin tak smpi seminit..)korg dah sah jadi isteri org…bertukar status dan yang paling penting..tergalaslah sudah tanggungjawab korg sebagai isteri di batu jemala korg or di bahu korg…*hope sayang kuh lafaz slow2 k..i nak rase debaran utk bertukar status tu lame2 skit..supaya i ingat moment itu..*heheheh…

aku suke bile tgk pengantin perempuan menangis bila sang suami mengucapkan “aku terima nikahnya” atau dalam bahasa inggerisnye.. “i do..” mmg wajar bagi seorg isteri menangis mase tu.ini adalah kerana..pada saat itu..tanggungjawab anda sebagai isteri sgt2 berat..dimana syurga kita telah berpindah pada sang suami…huhuh…bukannye dok tersengih2 seronok kawen…ingat senang nak jage kebajikan suami n ingat senang ke nak pelihara diri dari biarkan suami menanggung dosa kita?cewahhh..ckp cam aku dah kawen je..tp betul…ini ape yg aku belajar dari org2 yg dah kawen…n kerana inilah..aku dh ready utk kawen..physical  n mental aku mmg dh ready utk sume ni…senang cite aku dah ready utk bertukar status…huhu..lantakla kalo org kate aku gatal ke ape ke..muda2 dah nak kawen ke ape ke..yg penting…yg akan kuarkan duit utk kawen nt bkn dorg pun..aku sendri..huhuh..so kepada kawan2 aku yg dah mendirikan rumah tangga..aku ucapkan jutaan tahniah kerana anda seorg yg sgt2 hebat…sempurna sudah idup anda sebagai seorg wanita…

 

skrg ni aku pulak yg menghitung hari…uhhh..terase debarannye wehhh…ahaks…walaupun tahun dpn..tp sekrg ni mase cpt sgt berlalu…wuuuuu…takut…mase ex officemate aku kawen aritu…aku duk sblh die time die nikah…then die pgg tgn aku..sejuk gile tgn die..n nmpk tgn die menggigil2…wohaaa!die kate die nervous..walaupun lelaki yg akad nikah..die terase debaran tu…hehehe..i noe i noe..

skrg ni aku tgh gagah utk membuat perkiraan belanja yang akan aku gunakan nak kawen nnt..hampir 80% telah terlaksana…tinggal beberapa perkara je yg belum…bulan dpn mebi aku akan g kursus kawen..dah bape lame tertangguh..masing2 bz…die bz.aku free..aku bz die pulak free..adeh la…aku suh pegi sendri tamau..nak jgk pegi ngn aku…jgn ingat lelaki tak pndi merajuk…pecaya atau tak..lelaki kalo merajuk lagi teruk dari perempuan merajuk tau!sbb lelaki merajuk dengan ego..perempuan merajuk dengan hati…huhuh…

 

bile tgk sorg2 kawan aku kawen…kawan sekolah..kawan poli..aku rase cam..wahhh..bestnye…terimbau kenangan mase skolah n mase poli dulu..ye la kan…dulu teringat mase skolah..same2 belajar..same2 g makan..same2 g ko-kurikulum ptg2..pastu mase kat poli…same2 jalan2 g kelas..same2 study…kongsi everything ngn member2…mmg mase tu terase sebagai seorg pelajar..then bile aku tgk dorg sorg2 kawen..aku dah terase yg mase tu sgt2 cepat berlalu…masing2 dah ade kehidupan sndri…n suddenly..aku rindu mase belajar ngn korg weh…kene marah ngn lect…berlari2 anta assignment…stress same2 bile assignment menimbun…huhuhu…tup2..eh2..kaw dah kawen…ergghhhh..mmg terase kehilangan sbnrnye..

i really missed my 18 – 20 years old badly!damn!rase nak ulang balik kenangan bersama kawan2 poli…rase nak ulang sume memori tu…huhuh…tapi sume tu tinggal kenangan..kenangan manis yang akan dibawak sepanjang hidup…

 

ape pun…selamat menempuh alam berumah tangga kepada sume yang dah kawen pada tahun 2010 ini…aku rase semakin ramai yang akan menamatkan zaman bujang jugak tawun 2011…antaranya adalah….AKU!muhahaha..bersama-sama my “future asben” tuh la..insyaAllah..doakan kami n doakan perjalanan kami menuju ke alam rumah tangga dipermudahkan…amin…

 

P.s I love u : currently sgt tak sabar nak bertukar status sebagai dara kepada tak dara!hahah..tak lah..tak sabar nak bergelar isteri kepada En.  Mohd Yusri Bin Mat Yatim…weee~to my En. Abg, saye tak sabar utk menjadi tulang rusuk awak yg hilang tu…heheh

2 gorgeous yang sedang berbicara!:

Anonymous said...

insyaAllah.. moga2 dipermudahkn segala urusan.. smoga mendapat redha Allah.. aamiinn.. ^^

~myza~ said...

nida : aaminnn..thanks yunk...

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers