Monday, September 6, 2010

10 days left!

Salam

Hai cantekk!!

hari ni dah genap la 27 hari kite berpuasa...eh?!dah 27 hari puasa??kenape aku rase kejap sgt nih??less than 3 days kite semua umat Islam di seluruh dunia akan menyambut Hari Raya Aidilfitri...tapiiiiii.....aku dah kecundang di saat2 akhir puasa nih...arghhhh..kalo tak..merasa la puasa penuh tahun ni..mcm tahun lepas..tp tak dpt...hehehhe...aku kecundang pada puasa ke 25..ari sabtu aritu...aku dah ditembak oleh tentera jepun...bang bang bang...lalu berdarah la ia..hahahha...merepek!actually aku period pada hari jumaat..tepat lepas buka puasa...huhuh...sib baik timing die betul...kalo tak...rugi sehari...disebabkan dia keluar lepas je aku berbuka puasa..so lepas tu aku pun tidur je..hahahah...tapi..aku dah tau hikmah ALLAH bagi aku period hujung-hujung nak raya nih...sebab kan...dia nak aku bertenaga untuk kemas rumah...betul pun...sebab sabtu dan ahad lepas aku telah menggagahkan diri aku untuk mengemas rumah yang dah macam kapal karam kena bom..tapi sekarang ni dah cantik sikit dari kapal karam kene bom!aha!memang aku berpeluh la kan sabtu dan ahad...bagus-bagus..

semalam lagi actually aku nak berblogging...tapi......disebabkan malas yang hamat..aku tak jadi...hehe...takpe kan??takpe la..blog haku kan..heheh..malam semalam saja-saja buka blog aku...then scroll sampai bawah..tertengok *saje nak tengok sebenarnye*  bawah kat daisypath tickers tu...lepas tu ape lagi...i can't breath!!i cant't breath!!hahah...tetibe je napas sangkut-sangkut..terkejut tengok tinggal lagi 1 week & 4 days until our engagement day!tolak hari ni ade lagi 1 week & 3 days...maknanya lagi 10 hari la...adehhh...aku still tak rasa ape2 lagi..mebi sebab penat sangat kot...

hari sabtu haritu...parents aku keluar pegi cari catering..pastu balik tu my mom cakap..

"tadi pergi cari catering...semua tak dapat nak buat tarikh tu..."

aku diam je...sekarang ni aku akan diam je sampai la majlis tu berlangsung nanti..aku dah tanak cakap ape2 dah..bukan aku tak penah bitau...mase aku bitau tu ade lagi mase sebulan lebih...tapi bile aku cakap..jawapan die..nanti la..nanti la...sekarang tak dapat katering jangan la cakap kat aku..aku tanak dengar sume tu...sebab aku dah tau akan jadi macamtu...jadinye..aku tanak fikir ape2 dah...aku cume siapkan part aku..selebihnya...NOMB...pastu malam semalam boleh mak aku kuarkan soklan  camni :

"jadi ke awak bertunang tarikh tu nanti?" apa punya soalan nih??tinggal lagi 10 hari baru nak tanya jadi ke tak??kenapa tak tanya masa sebulan dulu...sekarang dah tinggal 10 hari baru nak tanya jadi ke tak...soalan ape nih??aku tak penah dengar pulak soalan macamni orang tanya...suppose to be...dia patut tau dan kena tau tarikh tu dah confirm..kalau tak jadi..buat ape aku nak sibuk2 kemas rumah n siapkan few things pasal hantaran?saje suka2 kot??sekarang ni aku mmg dah jadi mcm sikit keras hati la...bukan saje2 nak keras hati..they insists to see me like that..tanya macamtu dengan harapan aku kata tak jadi ke??atau memang nak aku tangguhkan majlis tu sbb tak dapat katering lagi?mcmtu?

whatever happened..no catering or canopy..i stick with my decision!that date will be my engagement date and i dont want anybody try to make it more complicated!fullstop!!

progress barang-barang hantaran...90% dah siap..tinggal nak re-do balik gubahan untuk perfume...plastik yang wrap tu boleh koyak pulak..sakit pulak mata aku nih tengok..heheh...so..conclusion nye..buat balik la...ape lagi..secara tak langsung..idea untuk menggubah ni datang tau...tetibe je aku jadik berseni bagai...hahah..so ade sape2 nak aku buat kan hantaran meh...huhu...semalam gayut ngn en. abg...

En. Abg : syg...barang2 hantaran dah siap ke?

Me : belum abg..ade lagi sikit je..nape?

En. Abg : abg punye dah nak siap dah...hehe..kak ana datang petang tadi mintak duit utk beli2 barang2 yang tak cukup lagi...abg tny..dah siap ke..die kate dah siap dah separuh...nak tgk meh la dtg umah..cepat gile die buat syg...abg hantar baru 2 hari...lgpun die buat bnd tu berdua..dah mmg itu je keje die..tu yg cepat tu...

Me : bagus la camtu...

En. Abg : tu pun die ade nak sponsor satu barang *seronok tau jadi laki aku nih...ramai betul org nak sponsor kan barang*

Me : yeke?hhehhe...

En. Abg : syg..abg nak bincang skit ngn syg ni...pasal duit hantaran...

Me : nape ngn duit hantaran?

En. Abg : abg nak tambah lagi boleh?daripada RM ****** jadi RM ******..boleh tak?

Me : kenape pulak?

En. Abg : yela...mcm mengada2 je angka asal tu...baik abg tambah lagi bagi jadi genap je..senang cite...

Me : ikut abg la...

En. Abg : lgpun mane cukup nak buat kenduri bnyk tu...mama abg pun suruh tambah...

Me : syg okeh aje..hehe

En. Abg : mas kahwin berape syg?abg lupe dah..

Me : RM ****...

En. Abg : okeh..abg ikut je...

senang nye la aku berurusan ngn manusia yang bakal jadik suami aku nih...senang sgt berurusan ngn die n family die...ckp sekali je..tak yah ckp bnyk2 kali dorg dah boleh paham...En. Abg cite situasi aku kat family die pun..family die paham...tak banyak kerenah..Ya Allah..beruntung sgt aku dapat FFIL cam mereka..bersyukur sgt2..mungkin ni hikmah yg aku terima...kalo la fmly die pun jenis bnyk sgt cerita..dengan fmly aku lg..mesti aku lg tension kan..sib baik la tak camtu...alhamdulillah sgt2...

malam tu aku cite kat En. Abg...kire cam luahan perasaan aku la...En. Abg jadi kesal...kesal ngn sikap family aku...rupa2nya malam tu aku baru tau yg En. Abg ade antar message selamat berpuasa kat fmly aku...termasuk kakak aku..tp tak sorg pun balas..YA Allah..time tu aku rase...malu sgt ngn En. Abg...bile fmly aku buat perangai camni...aku tak tau la fmly aku ni jenis cmne...susah nak ckp...rumit sgt..kenape tah...susah sgt kot nak buat bnd2 yg simple...lantak la..malas aku nak pk dah pasal sikap fmly aku nih...letih dah..tak larat dah...sorg mcmni..sorg mcmtu..sorg lagi pulak mcmni mcmtu...mcm2 hal...malam tu bengkak2 mate aku nangis cite kat en. abg...lucky me..en. abg sgt2 paham keadaan aku...mule2 tu die cam bengang jgk kan...tp dah last2 tu..die cool..and die nasihatkan aku..jgn ckp camtu dah...dorg tu mak bapak aku...mungkin perasaan aku je...abg...syg mmg harap sgt sume tu mainan perasaan syg je..tp kalo dah ketara sgt..n kerap berlaku..mainan perasaan jgk ke eh?

pasal duit hantaran yg en. abg nak tambah lagi tu..aku mmg tak sangka...sbb die takde pun nak nego ngn aku...and aku rase terharu sgt sbb en. abg ni jenis lelaki yang boleh berpikir...sepanjang aku hidup 22 tahun ni..aku tak pnah lagi dengar pihak lelaki yang nak tambah hantaran...sllunya pihak perempuan yang mintak lebih2...alhamdulillah..en. abg ni org yg berakal...ade pikiran..boleh pikir...duit banyak tu tak boleh nak tampung utk buat kenduri..takpe lah..kalo famly aku tak nmpk kebaikkan en. abg pun takpe..aku nmpk..and aku harap..en. abg lepas kawen lebih bagus dari skrg...aku akan pastikan itu...sbb aku tanak dah famly aku dok perlekeh2 kan die..walaupun die bukan pegawai kerajaan..belajar pun tak tinggi...takde degree..but at least die ade akal untuk pk tanggungjawab die...kalo belajar smpi degree pun...keje bagus2 pun...tp tak boleh nak pk..lagi tak guna...lagi buat aku sakit hati...aku berdoa sgt2 en. abg akan jadi lelaki yang terbaik utk aku dunia dan akhirat...

semalam bapak aku ade ckp camni mase tgh kemas2 umah tu :

"nanti awak dah kawen..dah takde..teruk la abah..." aku diam je...

"abah nak jgk awak kawen umo 24 25 nnt...ade degree dulu...tapi dah awk nak kawen sgt2..abah ikut je la...tp bile pk2 balik..bagus jgk la awk kawen awal...lgpun dulu ms pegi umrah dulu dah awk doa sgt2 nak kawen cpt kan...termakbul dah la"

ape daaa..aku ingat nak jgk jawab..tp en. abg dah pesan...lepas ni..dorg ckp ape pun..walau sakit camne sekali pun...please jgn menjawab ape2..diam je..sumtimes silence is more effective rather than u spoke out loud and it hurts ur mom and dad...aku diam jela...nak gelak pun ade...ye la..umur 24 25 baru nak bg aku kawen??sekarang ni pun dorg dah tak larat nak buat keje berat2...kalo aku kawen umur 24 25 sape nak tolong aku??sekrang ni pun dah merungut tak larat...letih...lagi 2 3 4 tahun..aku ase..mau sume aku upah org..dari kemas umah smpi cuci pinggan aku upah org..tu pun kalo duit banyak...kalo takde duit??tinggal tulang je la aku dok buat keje sorg2...

sumtimes silence is the best remedy...but sumtimes..keep on silence..will hurts you damn much...so...action in silence...bole??huhuhu...alah...tak payah pk sgt...kalo betul nak malu..tak yah la buat pape...senang je...aku tak malu..sbb aku dah buat part aku sehabis baik dah..aku dah ckp ngn en. abg...if sumthing bad happen on that day...i dont have to be shame...coz i done my part very well!!and dont ever put your finger on my face and blaming me coz that bad things happen...and he says...nothing bad gonna happen on that day..just pray everythings will be on my control and running smoothly as we planned before...hurmmm..ye lah en. abg...hopefully mcm tu la kan??

en. abg kate...dtg nnt mungkin ramai kot...side die la..aku dah gelabah dah...die kate kawan2 die yang ramai...aku kate..elok la tu...nnt boleh la tolong2 angkat barang ke..cuci2 pinggan ke kan..huhuhu..

harini aku datang opis cam biase...bos aku dah cuti...aku sgt2 la syurgaaaaaaaaaaaaaaa wehhh...bile tak ngadap muke die for the whole two weeks...rase relief sgt!hekhekhek...aku start cuti ari rabu nnt..tp esok aku half day kot..sbb en. abg nak dtg bawak g shoppinggggg!!finally...dapat jgk aku berbuka puasa ngn die...yebbbaaa!!en. abg sllu ckp "syg..esok dah selasa" hahaha...bole pulak kan..

so..tomorrow will be our last date as a couple before it turn to..fiance and fiancee...dear...how i love the changing side of me..and of coz..i love the changing of my status after this...yeehaaa..no more dating as a couple...okeh...i like dat...and next year..will change date as husband and wife...weee...best feeling ever! i dont know how it'll be after our status change...aku rase mebi aku akan kekok skit kot..hehehhe...gedik!!but its ok..i can control..wahahah...en. abg..dah jadi tunang org *eh..tunang syg* dont notty2..dont gatal2..mate jgn jadi stereo okeh...stick and focus on me...i'm your beauty and u r my charming...okeh?kalo tak setuju..meh muka nak kasi letak cop mohor tapak kaki!mau?? *kalo die bace nih..mati haku...belum kawen dah durhaka wehhhh..sukati ko je nak kakikan bakal suami ko ye...* huhuhu..bile lagi..belum kawen takpe..jgn lepas kawen..hehehe...

aku rase sume entry2 aku ni panjang2 belaka kan...sbb aku tak suke taip pendek2 kot...rase cam membazir tenaga aku nak taip je...lepas ni aku nak buat lagi satu entry...tp entry paling pendek kot aku rase..ahahah..tunggu....

 

notakakicomel : rase cam nak private kan blog ni atas dasar2 keselamatan..tp cam tak best pulak...so aku just tukar URL je...

notauntukdirisendiri : selamat makan tengahari jap g...and selamat mengira saki baki date yang tinggal...

2 gorgeous yang sedang berbicara!:

~kiTa SemUa~ said...

semoga selamat menempuh hari bahagia tu...ada doakan miza bhagia selalu....banayk2kan bersabar..insyallah semua akn berjalan dengan lancar....taniah ye....bakal tukar status lagi tu....i'm happy 4 u....

~myza~ said...

thanks ada..insyaAllah..amin..harap2 camtu la...

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers