Wednesday, September 8, 2010

8 hari lagi~

salam,

hey chanteq!

kalo korang tgk time aku post entry ni kat bawah tu…jam menunjukkan kul 2 pagi…bermakna dah 8 haribulan kan…huhuh…ari rabu dah la kiranye ni kan…dah 28 hari kite berpuasa..tahun ni aku rasa puasa tu kejap sgt2….dunia dah nak kiamat…semua yang berlaku terlalu pantas…smpikan moment2 indah pun tak sempat nak simpan..hahah…

okeh…dah 28 Ramadhan 1431 Hijrah…lagi 2 hari seluruh umat Islam di seluruh dunia akan menyambut Aidilfitri yang mulia…ermmm…feel nak raya tu takde la sgt…feel nak tunang pun tak smpi lagi ni…mebi aku terlampau la penat sgt….huhuh…tp bile tgk barang2 hantaran tu ade skit la feel yg dtg…hahaha…

korangggg…semalam kan…7 haribulan 9 kan…aku kan…’ter’ ponteng keje weh…bukan sengaja…camni cite nye..pagi semlm aku dah jaga kul 7 tau…sebb alarm aku dah bunyi…tp aku g silent kan…pastu aku ingat nak bangun la dlm kul 7.30 tu…aku pun tido la jap…sekali kan…aku kan…jage2 tu kan..tgk jam kan…dah kul 9.00 pagi wehhhh!!ya Allah…boleh aku terlajak tido…so..konklusi nye…aku tak la pegi keje…hehehe….

pastu…semlam jgk aku ade date ngn en. abg…kan entry b4 dis aku bitau..en. abg nak dtg bwk g shopping kan…so die dtg dlam kul 3 ptg tu smpi kl…then aku drive kete die…die duk sblh…jadi bos…hishhh…heheh..takpe2..demi mu sayang…ku turutkan..hekhek..drive g opis dulu…sbb aku nak amik kuih raya yg aku nak bg kat die…tp aku tak masuk opis pun…aku mintak tolong cik nelly amikkan je…then pastu gerak g Jalan TAR…cian en. abg…die boleh tido lam kete..aku tau die penat..sbb seblm datang tu die buat keje dulu..kesian die..penat…mane dengan puasa nye lagi…aku tak pela…cuti…heheh…pastu terus aku drive pegi ke Wisma Wilayah untuk parking…then jalan kaki g ke Jalan TAR..tawun ni die beli baju raya utk mak n ayah die…tawun lepas aku belikan utk mak ayah die..tawun ni die punye turn pulak..huhuhu…tak la ramai sgt manusia mcm sebelum2 ni..boleh dikawal lagi la kan…tp en. abg pun penat jgk..aku ni berpuluh kali ganda penat..sbb kan..aku pegi gedik2 pakai heels yg 5 inci punye g jalan2 kat ctu…perghhhh…kaki aku ni kalo boleh bercakap..dah lame aku kene maki…huhuh…pastu pulak..en. abg serahkan sume bab2 pilih2 ni kat aku..bile aku berkenan die tak berkenan pulak…dah dapat baju mak ayah die…cari baju die pulak..ya Rabbi korang….die punye cerewet….toksah ckp…smpi aku bape kali tarik muke…penat nak layan…bape kali kitorg cam gado2 kecik kat ctu…ye la…dah la berlanggar2 bontot ngn org2 kat ctu..pastu die pulak cerewet…pada aku ok..die tak ok…en. abg aku ni…bab lain die mmg tak cerewet…ade 2 bab je y die mmg fussy sgt uols..iaitu bab baju and bab makan...aku mmg agak geram gak ngn die tadi..hahah..tapi aku layan kan aje la…bakal laki aku jgk wehhh…kene bljar layan cerewet die tu…huhuh…

last2…utk die beli kopiah je…mase test2 kopiah tu…alahai…aku tgk..dah mcm pak imam dah…hahah..die dok ngiyau2 kat aku nak pakai baju melayu raya tahun warna putih..aku ckp..gile ke hape..dah mcm nak g menikah…kot ye pun…pilih la wrna lain…last2 tak jadi..die nak pakai baju yang aku belikan utk die tahun lepas…sbb same tema tahun ni ngn aku…huhuhu…takpe la…then lepas tu menapak pulak jalan kaki patah balik ke wisma wilayah…pegi KLCC pulak..die nak cari kemeja ngn jeans utk pakai mase tunang nnt…smpi klcc..tak bape ramai sgt la org…jalan2..pusing2..then pastu die nak g toilet..aku masuk primavera jap…dalam hati berkira2 nak beli kasut…means sandle or wedges je la…sbb kaki aku mmg mintak nyawa dah…tp tetibe aku kate..boleh tahan lagi nih…tak jadi la beli….so berjalan la aku ngn kasut 5 inci tu…dan utk pengetahuan korang..aku kuar ngn en. abg pakai baju kurung okeh…sbb en. abg request nak jgk2 aku pakai baju kurung..tak kira…sbb die dah lame tak tgk aku pakai baju kurung…so aku ikutkan aje la…bakal bini yg dengar kate la katekan..hahahah..lepas tu kitorg g sushi king..ya rabbi..ramai jgk..last2 decide g jalan dulu..then baru makan…en. abg telah mensurprisekan aku dengan membeli aku satu barang utk dijadikan hantaran…ouhhhhh..sgt teruja plus bertambah2 sayang aku kat en. abg…thank you en. abg..for the lovely things…next year boleh dapat lagi kan??hehehhe…pastu pusing2…tak jmp yg en. abg berkenan mengenai kemeja die..jadinye..kitorg terus g sushi king..en. abg dah lapar sgt…makan2…kul 9 smbung jalan lagi…last2 jeans je yg dpat…beli kat GAP…kaki aku mmg dah mintak nyawa sesangat dah…lepas beli jeans terus balik n en. abg lapar lagi…adehhh..makan kat old town sri rampai..area umah aku…time tu dah kul 11…aku dah risau kot parents aku bising…aku msg ckp aku lmbt skit..huhu…teman en. abg makan..aku mmg dah tak larat sgt dah…pastu..balik umah smpi kul 11.30..oh ye..aku pun beli jgk..beli sarung cushion n table runner kaler maroon…tu pun mak aku bising..die kate membazir…pelik aku…aku beli bkn utk aku…utk rumah jgk…tu pun die marah..die kate membazir tiap2 tahun tukar…eh..kire baik la aku tukar sarung cushion n table runner je…kalo langsir n segala benda aku tukar tiap2 tahun..baru die tahu…mak org lain sikit punye senyum lebar kalo anak die belikan barang2 utk rumah…hishhh..tak paham aku…

harini aku sgt hepi….bersama en. abg…walaupun gado2 skit..tp aku bahagia…huhuhu…oh ye…aku ase…date kali ni takkan jadi date terakhir utk kitorg as a couple..sbb raya ke 4 die nak dtg jgk beli kemeja n tshirt kat cni…adehhh..baru verangan nak buat last date as a couple…hisshhh..dah la dtg time lagi 3 hari nak tunang…mcm2 hal la en. abg ni…layan kan aje la…skrg ni keluar..kitorg dah jarang amik gmbr…tp hari ni sempat…heheh..jom kite layan…walaupun korang tak layan…hhaha..

07092010108

pelakon utama : of course la aku ngn en. abg…baju yg aku pakai tu adalah baju aku mase form 3…hahahah…

07092010110

yesss!!it’s him!it’s him!the one that i choose to be with…abg…i love no matter what…

07092010111

haaa…yg atas ni pulak…gambar piring tu…piring je..isi dah selamat masuk perut….

07092010113

amboi en. abg…seakan nah enko terkejut ye sayang…contest : cube teka berapa pinggan kitorg makan…hahah

begitu la sedikit sebanyak kisah semlm…huhuh..singkat pertemuan tapi terasa kemesraan..cewahhh..hahaha..die bertolak balik sabak bernam jam 11.30 malam…dats why aku jadi supir die for the whole day…sbb aku tanak die penat drive balik nnt..bahaya..perjalanan die jauh…risau la aku kan…pastu aku smpi umah..mandi2 sume…haplod gmbar2 ni kat muka buku aku dan die…then gayut ngn die…smbil drive smbil borak…huhuhu…aku nak teman die..tanak bagi die ngantuk..so mcm2 la yg kitorg borak kan..antaranya…

me : abg…maceh ye…utk harini..

en. Abg : same2 syg…

me : abg bahagia tak ngn syg…

En. ABg : bahagia syg…abg bahagia ngn syg…n abg bangga ngn syg…

me : betul?

En. abg : betul…syg..nnt dah kawen..abg nak keje kuat2…pastu abg nak bagi ape yg syg nak…abg nak bahagiakan syg…

hurmm…again..i’m melt with his words…abg…syg tau abg dah bnyk bersusah payah utk dapatkan syg…yg syg pinta bukan kemewahan..tp cukup la sekadar abg dapat menjalankan tanggungjawab abg sebagai suami syg kelak dengan sempurna…andai rezeki kita lebih…baru kita pk utk sume tu ye…

notakakicomel : aku tak ngantuk lagi..tp kaki sgt sakit…

notauntukdirisendiri : boleh bangun lewat esok..sbb anda cuti..harap maklum ye!

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers