Tuesday, July 6, 2010

sejuk..nak demam dan petua..

ouhhh…ase nak demam.badan lenguh2 n sakit2..sejuk smpi ke tulang..uwaaa…sejuk nye weh…adeh la…jangan la demam…kerana tugas sebagai “mak tipu” belum tamat kontrak lagi nih…adoi la…

ishhh…tak best tul rase..ouhh..ye…arini bos dah masuk opis…luckily mood die ok..huhuh…lantak die la…ahak…ermm..sabtu ni dating bersama En. Abg…die mintak aku pakai tudung yg ade owning bagai tuh..adeh la..maleh nye la..siap letak syarat..nak aku pakai tudung tu tp bukan kaler itam..adoiii..baru plan nak pakai tudung itam je…hukhukhuk…die ni tau2 je aku mmg plan nak pakai kaler itam…adeh la…bijak sungguh..dah tau dah warna peberet akuh..tuh yg terus letak syarat bagai tuh…

suke ngn cara die yg pandai suh aku pesyen2 bagai…menandakan die suka aku up to date..but still bertudung n menutup aurat la kan…bgus2…make me feel more comfortable with him..En. Abg..tengkayu berry much okeh..hohoho…

semlm akuh telah mensoppingkan diri di Estee Lauder..adoiyaii..rentas wewet aku sebanyak RM 570.00..utk 3 barang je pun…ouh..tak beli make up dah…beli skin care je..n luckily skin care die tahan utk 4 months…so tak yah nak maintain bulan2…pakai je smpi 4 bulan or selagi tak abis tu pakai la smpi abis…erghhh…and then terus fall in love ngn night repair serum die…sgt bestttttttt….heaven je letak kat muke…bangun pagi cuci muke pori2 muke menjadik sekecik2nye…n kulis sehalus,selicin n selembut montot baby…*hoho…ni sebab aritu aku nak pakaikan bedak kat montot dak tinonet kat umah tu…montot die licin n mulus gile kulit die..hahah*

To En. Abg..pliz jgn bebel kat saye..pliz pliz pliz *sambil kelip2 mate* jgn isau utk kawen ngn saye..maintenance utk diri saye..saye tak mintak kat awak okeh..kalo awak bagi pun..saye dengan rela hati…akan ckp “ouhh cinta hati…macehhhhhh…i lebiu muah muah muah”…kalo bagi la..kalo tak bagi nak ckp ape kan..takkan nak mintak..hohoho…jgn isau k…

so arini pestime dengan maharajin nye aku menenyeh muke aku ngn moisturizer bagai wehh..seblm ni harapan la aku nak wat ikut step bagai..takpe2..psni follow the step..okeh..utk dapatkan kulit muke sehalus kulit montot baby…wohaa!!

pastu semlm..promoter tu a.k.a kak ayu…dengan baik hati bagi palette lipstick..wahhh…sorgaaaa mak…tengkayu kak ayu..eh..cam pantun..hahah..dpt banyak free gift..barang free lagi banyak dari yang dibeli…

napsu ouhh napsu..boleh tak kaw hilang jap selama setahun till lepas akuh kawen…bagi akuh kumpul duwet nih…tahan la napsu oihhh…sekarang aku pegi keje dengan tak bermake up…ye..aku da malas nak bermake up bagai..just bedak n lipgloss..ouhh..super malasnye aku…cume berlipgloss je??but who cares…org kat opis still kate “how u make ur skin look brighter n glowing eventhough ur not wearing heavy make up neither simple make up?”

i was just like..is it true that my skin look brighter n glowing?coz i saw my face just same like before…huhu…petua nye adalah…find suit skin care for ur skin..dont even think that u r still young n no need to take care of ur skin…why?becoz skin mase kite mude cam umur 20 – 25 masih lembut n tak degil…but when u reach 30 then baru nak taking care of ur skin..it was too late..becoz kulit kite mase tu dah cam kenyal2..dah lmbt absorbed vitamin n mineral that needed…jgn sesekali pk..aku mude lagi..tak yah jage sgt kulit muke..wohooo..itu sgt salah sama sekali…n lagi satu petuanye adalah…even ko pakai make up tebal 6 inci sekali pun…balik dari keje/function..sila lah rehat sebentar…utk keringkan peluh2 kat muke..then g bilik air…basahkan muke ngn air..pastu amik cleanser…cuci muke..then pakai toner…kalo make up korg tebal…konpem korg cleanse tu tak bersih jugak..then toner berfungsi utk clean kan lagi muke korg…bubuh skit kat kapas muke…then wipe muke korg…biar kan kering..then pakai moisterizer…kalo ade serum..pakai serum then pakai moisterizer…scrub seminggu sekali or 2 minggu sekali depends on ur skin type…

pecaya atau tak..kalo korang cuci make up tak bersih…in the future..ur skin akan dpt penyakit pigmentation…tu sbb kotoran dari korg punye bekas2 make up yang tak cuci bersih tu masuk lam pori2 korg and termendap kat dalam tuh…sbb tu need to take care ur skin from now…huhuh…

 

ouh ye…lupe nak bitau…sesape yg nak dapatkan khidmat skin care and make up..can contact me..i accept make up for any occassion.…and i also organised skin care class…

thats all for today..tata titi tutu…

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers