Monday, August 9, 2010

39 days to go…hurmm..what???39 days left???

againnnn…omigooddddd!!!39 hari…39 days…makkkkk…nape cepat sgt *tampar mau* ahahha..haritu text En. Abg :

Me : abg..lamenye lagi nak smpi tarikh tu..ade lagi 50 hari lagi…
En. Abg : ala syg..sabar la..tak lame mane pun..tak caye tgk la nnt..pejam celik je skrg ni…
Me : yeke??tak kire..rase lame jgk
En. Abg : Syg ni nak kejap ke nak lame nih??
Me : eheheh..nak kejap..nak kejap..
En. Abg : dah tu?
Me : tri..
En. Abg : buat dah…buat dah…
Me : buat tak tau..
En. Abg : tak tau pape..

hahah…hanye En. Abg yg rajin melayan perangai aku yg kadang2 cam baby…ahhaha…ade sekali tu die call..pastu aku cakp cam anak buah aku…hahah..then die kate.. “syg..abg ckp ngn syg ke abg ckp ngn isha nih??” hikhikhik…yup..sumtimes i’m unpredictable…tk leh dijangka kan…mmg En. Abg sgt sabar melayan kerenah akuh…yg aku sendiri kdg2 rse cam yuckksss ngn prangai aku sendiri..tp nasib engkau lah En. Abg..dapat org cam saye…yg menguji kesabaran awk je sentiasa…

oh ye!berbalik pade cerita 39 hari lagi..ha???39 hari lagi???*sila tampar saye laju2!* aku betul2 hang jap…ape yg nak kene wat lagi 39 hari nih??
sebenarnye aku kat umah balik keje..malam je..zzzzzz…tak de pun pk sal preparation nak tunang..eventho baju tunang tu aku gantung dpn almari..konon2 nye nak bagi feel la kan…tp kejap je feel dup dap nye pun..pastu cam..arghh..malas nak wat pape pun!hahaha..mama n abah aku pun rileks santai je…cam tak de pape majlis yang akan berlangsung pun kan..cume semlm mama aku dah bersuara bertanyakan aku mana die letak dulang hantarannya yang ade 7 biji tp tinggal 2 biji sahaja di rumah..mane aku tau!huhuhu…rumah pun masih macam kapal karam kene bom!takde kemas ape pun lagi..sbb tak tau nak mule kemas dari mane…boleh dikategorikan rumah itu mcm kedai majalah…kedai bunga..kedai makan dan kedai hardware!hahaha…semak gile!otak aku pun semak!kalo upah orang indonesia datang kemas umah aku pun tak guna..wat kena maki je!hahahah…hanya jauhari yang mengenal manikam..hanya tuan rumah yang mengenal rumahnya!dem!huhuh..

katering – mama kate die nak uruskan..die nak amik kat sentul…
siap dengan khemah

baju tunang – Done!
veil tunang – ini yang menjadi kerunsingan aku ni..td jalan2 kat
blog koleksivispera..cantik!tp tak tau la harga nye
kan..sbb manik2 die kat veil tu je buat kepala aku nak
tunduk tak boleh angkat kalo pakai…berat!dan
banyak…tp die buat ikut design kite nak..huhuhu

doorgift – dah confirm amik kat dinigifts..tp tak pegi ke kedai itu
utk betul2 confirm amik ngn die…berbaloi..utk 200
jemputan

tudung tunang - ini pun cadang nak mintak pn.vispera buatkan…
tapiiiiiii…bajet makcik nak cekau mane?!

hantaran – ade yang tak complete…tgh pk nak bagi ape lagi utk
En. Abg…and nak kene tempah lagi dua kotak plastik…
dan siapkan tapak hantaran…damn!stress jap!

kemas umah – lagi damn!tambah stress!

aduhhhhh!!tambah2 stress bile pk sal duit makcik nih!uwaaa!!bak pinjam barang seribu dua bole??hahahha…insyaAllah..akan cukup juga duit ku menjelang majlis tu nnt…persiapan raya camne?ahhh..itu semua tidak penting…aku tak pk pun persiapan2 raya ni…satu matlamat yang perlu dilaksanakan….lepas yang satu tu…otak aku tak kan bole berenti generate pelbagai lagi persiapan utk my big day nnt..adehhh…semlm mase gayut ngn En. Abg…tny die…bape lame sebnrnye nak engage??die kate..insyaAllah tak lame..sbb die pun taknak lame2..die kate mebi lam 6 ke 7 bulan je??!!!arghhhh…tambah stress aku lg…hengat nak kawen tu pakai air liur ptuihhh ptuihhh je ke??sume skrg ni dah mahal…hurmmm..aku tak mengimpikan wedding ala2 wedding of the year pun..cukup sekadar menyempurnakan satu perjalanan sebuah kehidupan…maknenye…majlis nikah yang tertutup..dan majlis sanding yg super simple tp havoc!eh!jauh lagi la!

hurmmm..proses diet msih berjalan seperti biase…ya…akhirnya aku berjaya mengawal napsu2 makan yang sebelum ni bermaharajalela…hari tu try baju jubah yg aku beli sekali ngn baju tunang aku…perghhh…sudah nampak longgar dibahagian pinggang…buat aku rase cam princess pulak!bluekss..hahah..baju jubah itu sangat santek!buat aku dilema nak pakai merah or kelabu mase tunang nnt..tp dah tetapkan hati…utk pakai merah time tunang dan kelabu pada majlis kenduri kesyukuran dan tahlil di sebelah malam nye nnt…ok..tudung plan nak cari kat ariani..hope dapat best price nnt…hurmmm…

ok..utk proses diet pulak…aku dah memesan JMD pade Cik Nazirah..sbb die boleh dapat harga ahli..kalo dekat luar jual RM60.00..dekat die bole dpt RM 20.00..ha…kan berbaloi2~saye order 2 kotak..sbb kakak sy pun nak mencuba setelah melihat hasilnye pade sy..hehe..hasilnye tak lain tak bukan adalah pada bahagian perut yang muncit!saye dah berjaya kurang kannye..hheheh..ramai org tak pecaya yang aku leh minum JMD tuh…yela..kan pahit2 gitu..tp utk kesan terbaik..mak rela tau!

akak opis aku yg tau aku ambil JMD siap leh ckp “ko nnt kalo dah bersalin..time pantang..senang la nak jage ko..sbb sume ko telan..bagus ko nih!” hahah…lagipun utk En. Abg bertambah2 syg lepas kawen nnt ape salahnye start dr skrg kan??belum kawen die suke luaran je…kang dah kawen..biar die jatuh cinta luar dan dalam..baru la umphhhh!*wehh..jauh lagi perjalanan* hahaha… ok..sy sgt2 rekemenkan JMD ni pade sesape yg rase nak tampil hebat pade hari persandingan n ofkos utk dalaman nye tip top..sy rekemenkan pade anda..heheh..
sebagai persiapan bulan puase ni..aku dah nekad utk cube penuhkan terawih aku…n harap2 tahun ni pose penuh cam tahun lepas juga..hehehe…time raya baru bendera jepun..oke kan??heheh..org kate puasa jg adalah diet yg hebat..jdinye sy tak lepaskan peluang utk diet kaw2 bulan puasa nnt…pagi makan nasi semestinye..lepas subuh tak yah tido..terus siap2 g keje..then buka puasa..as usual…menu biase sejak bertahun2 dulu berbuka makan sup!ya..i likeee!!harap2 susut lg badan sy…heheh…


notakaki : 39 hari ni aku harap cepat skit berlalu…nak setelkan satu2 bab..mak penat chik!!huhuh…dats why la manusia tak boleh diklonkan..sbb otak manusia sgt kompleks..*ape kene mengene*


notakaki2 : dah tny pade pn.vispera ttg harga veil..harap dapat harga yg berpatutan..sbb saye mencari veil yg tak banyak manik n simple..bajet saye utk veil tak boleh lebih dari RM 200.00…okeh?*ke nak sewa je veil nih??ade ke org wat perkhidmatan sewa veil sahaja??hohoh*



1 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers