Thursday, August 12, 2010

it's so nice to be happy..sha la la la~

Salam 2 Ramadhan 1431h...alhamdulilla..bersyukur ke hadrat Illahi dengan izin dan limpah kurnianya dapat kite menyambut 2 ramadhan...

kejap je pejam celik eh2..dah 2 ari puasa...alhamdulillah..puasa aku selamat semlm..dan harap2 harini pun selamat juga hari2 seterusnye...insyaAllah...aminnn...

seronok je harini??ade pape ke??asal aku masuk opis senyum lebo smpi ke telinga mesti soklan tu yg aku dengar..ishh..nak seronok or senyum mesti bersebab ke??rasenye tak perlu kot...tp hari ni aku hepi jgk sebnrnye..sbb kann...dah 2 ari puasa..aku pegi keje cam biase..n smpi pun cam hari2 biase seblm ni..balik pun same..aku tak mengalami masalah kesesakkan lalu lintas tahap nak hantuk pale kat dashboard kete...huhuh...pagi semlm aku kuar umah kul 7.45 a.m..aku punch card kul 8.00 am...pastu petang smlm balik kul 5.30p.m aku smpi umah kul 5.49 pm...heheh...

pagi ni pulak kan..aku sahur cam biase..kul 5..pagi ni aku makan nasi lauk daging masak kicap...alhamdulillah..kenyang...pastu aku tggu smpi kul 6 a.m..azan subuh..solat...iron baju..tido jap..pastu kul 6.45 mak aku kejut suh bangun g keje..aku wat duno ye..just ckp "okeh" smbil peluk bantal bucuk  aku tu lagi..ahahah..lagi bertambah2 la lena aku kan...pastu kul 7 bapak aku pulak kejut..aku wat bnd yg same jgk..aku kate kul 7.15 jap g la bangun...huhhu...pastu bapak aku cakap camni :

 

Abah : dik..awk tak keje ke..dah kul 7 dah ni..

Me : keje la bah...awal lg ni..

Abah : hamende awal nye..dah kul 7 dah ni..kul bape awk nak smpi...jem lagi..

Me : takpe..org bln ni sume berebut nak dtg awal sbb nak balik awal..jd adik bagi la can dorg2 tu penuh kan jalan dulu..jap g adik g keje lengang la jalan..baru la boleh kl drift...

Abah : hotak hang!bangun la..

Me : ye..bangun la ni..*smbil peluk bantal n mate pejam*

 

last2 aku bangun kul 7.30..mandi siap2 sume...aku kuar umah kul 7.50 a.m..heheh...aku punch card kul 8.15a.m...aku masuk opis aku senyummm je smpi telinga...

ITU LA PERKARA YG BUAT AKU HAPPY!!heheheh..aku tak suke berebut2 ngn org yg nak balik cpt..aku bg peluang dorg penuh kan jalan..men2 hon kat jalan dulu..pastu baru aku pny turn pulak...aku pun bayar roadtax maaa..jadinye..aku memerlukan keselesaan utk smpi umah dlam keadaan yg tenang n tak kelamkabut...smpi umah pun sempat lagi masak2..prepare utk buke puasa..so wat pe nak tergesa2 kan?alhamdulillah..aku diberi keselesaan sebegini rupa di bulan Ramadhan..dimana org sume bersungut nak balik cpt..aku masih lagi rileks...kalo yg umah jauh2 tu mmg patut la balik awal kan..tp yg umah dekat2 ni pun..sibuk jgk nak memanjangkan line beratur kat punch card tu..huhuh....alasan..kejar nak pegi PARAM..hurmm..malas nak komen...dorg dah tua2 belaka...jadinye...pk sndri la...

 

dah pukul 10.40a.m skrg ni..alhamdulillah..masih lagi bertahan n bersemangat juga cergas lagi aku...pelik pulak aku tgk org yg lemau2 time pose ni...nak kate bangun pagi masak utk sahur..aku pun bgn pagi masak utk sahur..sbnrnye..mind set tu kene ubah...jgn terlampau sibuk tgk jam bile nak balik..tu yg cpt rase penat n lemau la bagai..buat cam ari biase je bole kan???

tips aku utk bagi tenaga di bulan puasa..pagi kene sahur..wajib oke...lepas makan sume tu...minum air masak dalam 4 gelas..then lepas tu..minum milo panas or fresh milk..trust me..mesti korg akan rase fresh n energetic je eventho keje korg kene berlari sane sini..mmg la korg akan ckp "minum air bnyk camtu..gile ke ape??"sbnrnye itu la yg memberi korg tahan dahaga n susu tu sbgi pembekal tenaga tambahan setelah korg makan sahur td...itu la petua aku di bulan puasa yg aku tak pnh missed..even sehari..stock fresh milk dalam peti ais aku ade 3 botol besar..aku mmg hantu fresh milk...satu botol tu tahan utk seminggu...

susu yg aku minum adalah susu ini :

 img_1246770_8232_7

susu ni la yg aku sgt heaven bile minum wehh...try la...tak bape manis..tp die milky...sgt sedap..aku tak bole minum susu yg terlampau manis..tak lalu..huhu...so ini la satu2 nye susu yg aku bole minum selain susu ibu..hehehe...

 

itu tips aku...lagi satu..petua utk tak rase lapar di bulan puasa adalah jangan asyik tgk jam bile nak balik...buat biasa je...ok! ;) Selamat berpuasa bersama petua saya itu ya...

 

eh2...dah pukul 11 am??see..bile tak tgk jam..reaksi nye akan jadi cam aku nih..kejap je rase dah kul 11 kan??heheh...sepanjang 3 jam kat opis ni..aku tak de keje sgt..memandangkan bos aku pun takde bnyk meeting di bulan puasa ni...cume ptg ni je die meeting..lg sorga aku wehhh..huhuh..oh ye..td godek2 barang2 yg ade lam pendrive aku...sekali terjumpa gambar aku n En. Abg tahun lepas..heheh...review skit...

edit yu 1 

Nota gambar : Diambil ketika makan bersama di Restoran Intai - Intai...perjumpaan yang tak dirancang..kebetulan die anta barang kat kl..pastu die  call aku kate.."syg..abg kat kl..nak jmp jap tak??kejap pun jadila...pegi makan" aku pun jawab " oh yeah..mesti la mau jumpe..heheh..."tetibe rindukan En. Abg...hurmm...die dah semakin bz di bulan ini...takpe..aku paham...doa aku sentiasa mengiringi langkah die...harap2 die beroleh rezeki yang melimpah ruah...aminnnn...

 

notakaki : kalo korang ade HERBALIFE...minum lepas makan sahur tu..konpem korang kenyang tahap garfield..sbb aku sllu minum tu pun dah kenyang cam makan nasi 2 pinggan..heheh...

 

notakaki 2 : En. Abg..saye rindukan awak lah!

0 gorgeous yang sedang berbicara!:

Simpulan Mati antara aku dan dia

Daisypath Anniversary tickers

Saat Cinta Mula Bersemi...antara dua hati

Daisypath Anniversary tickers